جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: آیت الله شاه آبادی دارای روحیه انقلابی، ولایت مدار و به رهبر انقلاب ابراز علاقه فراوان می کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفت وگو  با خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، با اشاره به شخصیت اخلاقی، عملی و مبارزاتی مرحوم آیت الله نصر الله شاه آبادی گفت: شخصیت آن عالم ربانی در ابعاد مختلف پر اهمیت بود و اولین بعُد جایگاه خانوادگی وی بود.مرحوم آیت الله شاه آبادی از خانواده بزرگی متولد شد که پدر ایشان استاد عرفان و استاد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام راحل بودند.

عضو جامعه مدرسین  اظهار داشت: مرحوم ابوی ایشان آیت الله محمد علی شاه آبادی از لحاظ عرفانی مورد تأیید امام راحل بود و به همین دلیل امام راحل ایشان را به عنوان استاد عرفانی برگزیدند.

آیت الله  فقیهی گفت: از این استاد عرفان  فرزندانی به دنیا آمدند که هر کدام خود شخصیت و عالمی بزرگ و اثرگذار جامعه اسلامی و دین و خدمت گذار مردم بودند.

عضو جامعه مدرسین افزود: خود مرحوم آیت الله شاه آبادی هم از علمای بزرگ، مبرز و استاد عرفان، و از لحاظ علمی و تقوایی، فردی شناخته شده و مورد احترام  و تأیید بزرگان حوزه بود.

این استاد حوزه عنوان کرد: از دیگر خصوصیات آن عالم ربانی این بود که شاگرد امام راحل بودند، تقریرات درس امام راحل را می نوشتند و حتی مورد احترام امام راحل بودند.

 وی اظهار داشت: آن عالم ربانی از نظر مبارزاتی هم در صف اول انقلاب قرار داشت و از شخصیت امام راحل و انقلاب ایشان حمایت می کرد.

آیت الله محسن فقیهی گفت: مرحوم آیت الله شاه آبادی مورد تأیید رهبر انقلاب و این اواخر در سنگر خبرگان رهبری مشغول خدمت رسانی بود و   دارای روحیه انقلابی، ولایت مدار و به رهبر انقلاب ابراز علاقه فراوان می کرد.

این استاد حوزه عنوان کرد: مرحوم آیت الله شاه آبادی  سالها عمر خود را در حوزه مشغول تعلیم و تربیت شاگردان مکتب فقه جعفری(ع)بود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha