پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 443950
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
 مدارس علمیه خواهران استان یزد

برگزاری مسابقات کتابخوانی، اعزام کاروان راهیان نور، اجرای نمایش کلاسی و حلقه صالحین حاصل تلاش بانوان طلبه در مدارس الزهرا(س) و زینب کبری(س) یزد، الزهرا(س) بافق و فاطمیه اشکذر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، در هفته ای که گذشت، بسیاری از مدارس علمیه خواهران استان یزد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در ایجاد شور و نشاط و ارتقای روحیه فرهنگی طلاب در فضای مدارس علمیه تلاش کردند.


*مدرسه فاطمیه اشکذر میزبان دختران دانش آموز
نشست مشترک طلاب مدرسه علمیه فاطمیه(س) اشکذر و دختران دبیرستانی این شهرستان با هدف معرفی فعالیت های حوزه برگزار شد.
در این نشست، مرضیه نقیب القراء از اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد به ذکر آماری از مدارس علمیه استان پرداخت و گفت: حوزه های علمیه مراکز پرورش کارشناسان دینی است که در حال حاضر، مراکز مختلف دانشگاهی و دولتی نیاز مبرم به کارشناسان مذهبی، دارند.

 

*طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد میزبان دختران دبستانی
جمعی از دانش آموزان دبستان دخترانه تفضلی فر از مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) یزد بازدید کردند
بر اساس این گزارش، دختران دانش آموز ضمن آشنا شدن با محیط مدرسه علمیه به عنوان یک مکان مذهبی، در مورد دروس حوزوی، آینده شغلی حوزویان، فضای طلبگی و تقسیم بندی علوم مختلف حوزوی و نیز در مورد ضرورت و اهمیت شناخت اطلاعاتی را به دست آوردند.

 

*مسابقه کتابخوانی «سلام بر ابراهیم» ویژه طلاب مقطع سیکل
مسابقه کتابخوانی «سلام بر ابراهیم» با 44 شرکت کننده در مدرسه حضرت زینب کبری(س) مقطع سیکل برگزار شد.
زینب طایفی معاون فرهنگی این مدرسه علمیه اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی بین طلاب و آشنایی آن‌ها با سیره و سبک زندگی شهدا از اهداف این مسابقه است.
وی افزود: در عصر امروز که زندگی را ما به سوی راحت‌طلبی، رفاه‌زدگی و تجمل‌گرایی سوق می‌دهد، مطالعه این قبیل کتاب‌ها که بازگو کننده رفتار، گفتار و منش شهدا است، می‌تواند الگویی خوب برای طلاب در تغییر شیوه‌ی زندگی و گام نهادن در مسیر زندگی اسلامی باشد.

 

*برگزاری مسابقه فرهنگی زندگی با قرآن
به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم و به منظور ارتقای سطح مطالعه در طلاب مسابقه ای با عنوان زندگی با قرآن در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد، این مسابقه با شرکت  40 نفر از طلاب مدرسه برگزار و از میان شرکت کنندگان به پنج نفر از برگزیدگان جوائزی به رسم یادبود اهدا شد. 

 


*شناسایی مبلغان پاسخگو به مسائل شرعی در بافق
به همت مدیر و معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در راستای رفع شبهات و پاسخ به مسائل شرعی زائران و مجاوران آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) تعدادی از مبلغین فعال خواهر انتخاب شدند.
در نشست مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با مبلغان مقرر شد مبلغان به صورت خادم افتخاری همه روزه به نوبت و یک ساعت قبل از نماز ظهر و عصر و یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برای پاسخگویی به سؤالات زائرین و مجاورین حضور یابند.

 

*اجرای نمایش ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س)
طلاب پایه اول مدرسه علمیه الزهرا(س)درس ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)از واحد درسی تاریخ اسلام خود را طی مراسمی با حضور استاد خانم طیبه خبازیان به صورت نمایشی اجرا کردند.
در این برنامه کلاسی که ابتدا با تشریح درس از سوی استاد آغاز شد؛ با اجرای نمایش از سوی طلاب پایان یافت که یکی از اهداف برگزاری این برنامه تبیین سبک زندگی اسلامی برای یادگیری بیشتر طلاب به شمار می رود.

 

*نشست حلقه صالحین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد 
در نشست حلقه صالحین بانوان طلبه بافقی چند صفحه از کتاب جهاد اکبر امام خمینی(ره)خوانده شد و طلاب پس از مباحثه در مورد ضرورت و اهمیت مسئله تهذیب نفس در کنار تحصیل علم و آموزش از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)آشنا شدند.

 

*بانوان طلبه بافقی همسفران راهیان نور دانش اموزی
بانوان طلبه بسیجی بافقی همگام با کاروان دانش آموزی به سرزمین نور رهسپار شدند.
 طلاب دراین سفرمعنوی برای آشنایی دانش آموزان با سیره شهدا از جمله تزئین فضای داخلی اتوبوس با عکس شهدا، توزیع بروشورهای رزق شهدا،  بستن عهدنامه با شهدا، و سایر برنامه های فرهنگی را در طول اردوانجام دادند.

انتهای پیام / 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha