جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: روحیه نقد، نظرات و پیشنهادات طلاب جوان با انگیزه شایسته تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، صبح امروز در نشست شورای طلاب مدارس علمیه، گفت: روحیه نقد و نیز ارائه نظرات حاکی از انگیزه جهت کمک به حوزه علمیه استان در جهات گوناگون شایان تقدیر است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: البته آنچه به صورت نقد، می شود برایش برنامه ریزی کرد و به آن دل بست وجود طلاب نخبه و با انگیزه است که با توجه به عنایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در راه اندازی سطح 2 و 3 و دروس تخصصی درس خارج و زمینه سازی حضور طلاب در استان و عدم هجرت به قم و مشهد، امید است که این ماندگاری  طلاب دغدغه مدارس علمیه به خصوص در شهرستان های محروم جهت تامین کار آموزشی و اساتید در آینده نزدیک برطرف کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند: «وَ اعْلَمِي أَنَّ الشَّابَّ الْحَسَنَ الْخُلُقِ مِفْتَاحٌ لِلْخَيْرِ، مِغْلَاقٌ لِلشَّرِّ، وَ أَنَّ الشَّابَّ الشَّحِيحَ الْخُلُقِ مِغْلَاقٌ لِلْخَيْرِ مِفْتَاحٌ لِلشَّر، یعنی آگاه باش كه جوان خوش اخلاق، كليد خير و قفل شر است و جوان بداخلاق قفل خير و كليد شر است» گفت: آنچه امروز جامعه ای که انواع و اقسام شعارها، تصاویر کتاب ها و فرهنگ های حق و ناحق از طریق فضای حقیقی و مجازی در حال رد و بدل شدن است از طلبه جوان انتظار اثرگذاری دارد، اخلاق عملی است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اخلاق مبتنی بر علم و اندیشه پاک که در تمام ابعاد رفتاری طلبه ها ظهور و بروز می کند، توسعه دهنده هر خیری است، که در روایت از آن به مفتاح خیر و کلید خیر شده است.

وی اظهار داشت: اگر خدا نکرده طلبه حوزه علمیه ارزش ها و اخلاق را رعایت نکند، نه تنها بن بستی و قفلی بر ورود جامعه به کار خیر هست، بلکه این عدم رعایت اخلاق در تعبیر روایت راه افتادن جامعه به دره بدی ها را هموار خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن جمع بندی نظرات اعضای شورای طلاب مدارس علمیه و ارائه گزارشی از فعالیت ها و پیگیری ها و موفقیت های انجام شده در مجموعه حوزه علمیه این استان، گفت: آنچه مسلم است اینکه مواردی همچون کتابخانه تخصصی حوزوی، مرکز مشاوره و توسعه برخی زیرساخت های دیگر حوزه جزو ضروریات است که در حال پیگیری است، هر چند امکانات، موقوفات، داشته های حوزه علمیه استان اعم از اساتید سطوح عالی و سطوح تخصصی نیز نیازمند همت بزرگان و اساتید و نخبگانی است که می توانند به استان هجرت کنند و باعث رونق علمی و معنوی حوزه علمیه شوند.

گفتنی است، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در نشست شورای طلاب مدارس علمیه، پای صحبت طلاب جوان نشست و به تفصیل نظرات، پیشنهادات و انتقادات اعضای شورای طلاب مدارس را شنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha