پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آشنایی با شبهات مرتبط با ولایت فقیه

حوزه/ حکیمی، یکی از مهم ترین وظایف بانوان مبلغه را آشنایی با شبهات مرتبط با ولایت فقیه دانست و گفت: مردم با دریافت پاسخ صحیح به شبهات خود از عملکرد و بینش بهتری در واکنش به مسائل سیاسی و اجتماعی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم حکیمی، در نشست علمی پژوهشی «عملکرد طلبه درعرصه های سیاسی» اظهار کرد: جایگاه ولایت فقیه همان جایگاه حضرت رسول اکرم(ص) است، چنانکه می بینیم بعد از هجرت به شهر مدینه با دعوت از سران قبایل وظایفی برای آنان تبیین کردند و این زیر بنای تشکیل حکومت با رهبری رسول الله بوده است.


وی افزود:  تشکیل حکومت اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برکات زیادی را برای مردم ایران به ارمغان آورد، زیرا از اهداف تشکیل حکومت اسلامی اجرای عدالت است .


استاد حوزه  خواهران یزد با یادآوری مساله امامت امام علی(ع) و جانشینی ایشان بعد از نبی اکرم (ص)، تصریح کرد: در غیبت کبری، نایب عام ایشان چنان که در روایات آمده، با صفات و اوصاف برجسته ای به مردم شناسانده می شوند.


حکیمی در پاسخ به شبهه برگزاری رفراندوم، گفت: مردم در این زمینه تخصص کافی ندارند و کاری غیر عقلی است و انتخاب این جایگاه از طریق مجلس خبرگان که با رأی مردم انتخاب می شوند؛ کاری عقلانی و صحیح به شمار می آید.


وی یادآور شد: مردم چون بینش سیاسی کافی در زمینه شبهات مختلف در مورد ولایت فقیه ندارند در مواجهه با آن سؤالات متعددی  برایشان پیش می آید.


استاد حوزه خواهران یزد یکی از وظایف یانوان طلبه را آشنایی با شبهات مرتبط با ولایت فقیه از وظایف بانوان مبلغه است و نحوه  پاسخگویی  در جامعه بانوان دانست و افزود: با پاسخگویی به شبهات مردم در موضوعات مختلف، مردم به ویژه بانوان در برخورد با مسائل سیاسی کشور با بینش سیاسی و دانش کافی رفتار می کنند.


انتهای پیام / 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha