چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست مشترکی با بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س)

حوزه/ بانوان مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در نشست مشترکی با رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان با اهداف این سازمان، کاهش آسیب های اجتماعی و راهکارهای کاهش طلاق در شهرستان آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، ریحانه کارگران، رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بافق در نشست مشترکی با بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق یکی از آسیب های گریبانگیر شهرستان بافق را «طلاق» اعلام کرد.

وی  افزود: با بررسی پرونده های طلاق در سطح کشور و در شهرستان بافق از سوی کارشناسان خانواده، مهمترین عومل از هم پاشیدگی خانواده ها و بروز آسیب طلاق را اعتیاد همسران و یا اعتیاد مرد و یا خیانت زوجین ذکر می کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بافق مهمترین عوامل تماس های مردمی با سامانه 123 اورژانس اجتماعی را اختلافات حاد خانوادگی، دختران فراری، والدین معتاد، کودک آزاری و اختلافات زناشویی و روابط بین دختران و پسران برشمرد که کارشناسان اورژانس اجتماعی روزانه برای کمک به خانواده ها با آن مواجه می شوند.

کارگران ادامه داد: سامانه دریافت گزارش های اعضای خانواده و مردم شماره تماس 123 است که در طول هفته به صورت ثابت آماده پاسخگویی به مردم است و در برخی روزهای خاص در سال با حضور در محله های مختلف به سئوالات و مشکلات مردم  مشاوره می دهد.

وی، یکی از علل طلاق را عدم مهارت خانه داری و همسرداری بیان کرد و افزود: بهترین راهکار برای این موارد آموزش زوجین قبل از ازدواج به صورت اجباری، ایجاد مشاغل پایدار برای مردان و زندگی بر اساس آموزه های دینی پیشنهاد می شود.

برپایه این گزارش: در بخش دیگری از این نشست بانوان طلبه پیشنهادات خود برای کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان و راه های کنترل آن را از جمله افزایش نشست های دینی و بصیرتی بیان کردند.

انتهای پیام / 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha