جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علمای اهل تسنن پاکستان

حوزه/ علمای نهضت اهل سنت در واکنش به موضع گیری مریم نواز دختر نواز شریف در اتفاق اخیر پرتاب کفش به پدرش خواستار عذر خواهی علنی وی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»» علمای نهضت اهل سنت پاکستان در واکنش به موضع گیری مریم نواز دختر نواز شریف در اتفاق اخیر پرتاب کفش به نواز شریف را بشدت محکوم کرد وخواستار توبه و عذر خواهی علنی دختر نواز شریف شدند.

مریم نواز دختر نخست وزیر اسبق پاکستان در کنفرانسی در راولپندی گفته بود که وقتی خبر پرتاب کفش به پدرم را شنیدم خیلی نگران و ناراحت شدم، اما وقتی این واقعه تاریخی یادم آمد که کفار به پیامبر اسلام (ص) با پرتاب زباله اهانت می کردند و دخترشان حضرت فاطمه (س) ایشان را پاک می کرد من آرام گرفتم و امروز برای پدرم مانند زهرا (س) در همه میدان ها حضور دارم!!

در اعلامیه صادر شده از طرف مفتیان و علمای نهضت اهل سنت آماده است که مریم نواز چطور پدرش را با شخصیتی مثل پیامبر اسلام (ص) و خود را با خاتون جنت حضرت زهرا (س) تشبیه داده است. مریم نواز با این حرکات حقیرانه خود جسارت بزرگی در برابر شخصیت های بزرگ اسلام کرده است و نمی شود این کار قبیح را نادیده بگیریم، باید مریم نواز فوری توبه کرده و از مسلمانان غذر خواهی کند.

علمای پاکستان در ادامه گفتند: اگر دختر نخست وزیر سابق پاکستان علیرغم فهمیدن بیانیه علما عذر خواهی نکند، علمای اهل تسنن علیه او فتوی هم صادر خواهند کرد، استدلال مریم نواز از سیره پیامبر یک استدلال اشتباه و غلطی است.

این اعلامیه با امضای مولوی مجاهد عبدالرسول خان، سردار محمد طاهردوگر، مفتی سلیم نقشبندی، پیر سیف اللہ نقشبندی، مولوی سرفراز سیالوی، مولوی محمد رمضان قادری، علامه جهانگیر نعیمی، مولوی شیر محمد مجتبائی، علامه شریف الدین قذافی، مفتی شفاقت همدمی، صاحبزادہ نعمان شاکر، مولوی ابرار رضوی و شیخ محمد نواز قادری صادر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha