جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سمینار "عظمت و اهمیت نهج البلاغه" پاکستان

حوزه/ به همت مرکز افکار اسلامی پاکستان سمیناری تحت عنوان عظمت و اهمیت نهج البلاغه و با حضور روحانیون برجسته پاکستان و مسئول بخش مبلغین عتبه حسینیه، علما و عموم مردم در اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ به همت مرکز افکار اسلامی پاکستان سمیناری تحت عنوان عظمت و اهمیت نهج البلاغه  با حضور شیخ محسن علی نجفی وکیل آیت الله العظمی سیستانی در پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین مقبول حسین علوی رئیس مرکز افکار اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین کعبی مسئول بخش مبلغین عتبه حسینیه، علما و عموم مردم در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

این برنامه که افتتاحیه سلسله دروس نهج البلاغه از سوی مرکز افکار اسلامی بود در مسجد جامع امام صادق علیه السلام شهر اسلام آباد منعقد و با استقبال خوب عموم مردم روبرو شد.

* در جامعه نام علی بسیار برده می شود ولی به سیره مولا آن چنان که باید توجه نمی شود

حجت الاسلام و المسلمین شیخ محسن علی نجفی ضمن اشاره به مهجوریت نهج البلاغه در جامعه و مظلومیت امام علی ع گفت: امیرالمومنین در آن زمان هم تنها بود و الان هم تنهاست چرا که در جامعه ما نام علی بسیار برده می شود ولی به فرامین و سیره مولا آن چنان که باید توجه نمی شود، ما باید به معرفت صحیح از مقام عبودیت علی ع برسیم.

ایشان در پایان با ابراز خرسندی نسبت به آغاز دروس نهج البلاغه، از فعالیت مرکز افکار اسلامی و اهتمام سرپرست این مرکز حجت الاسلام و المسلمین مقبول حسین علوی تقدیر و تشکر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی مسئول بخش مبلغین عتبه حسینیه نیز بر لزوم رساندن پیام امیرالمومنین به جامعه تاکید نمود.

حجت الاسلام و المسلمین مقبول حسین علوی رئیس مرکز افکار اسلامی در سخنان خود به اهمیت کلام مولا و در تاثیر آن در جامعه اشاره نمود و هدف از برگزاری این دروس را نشر معارف علوی در جامعه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین انیس الحسنین مدیر مدرسه نمایندگی جامعة المصطفی در پاکستان از دیگر سخنرانان و حجت الاسلام و المسلمین سید افتخار حسین نقوی رئیس بنیاد امام خمینی(ره) حجت الاسلام و المسلمین شفا نجفی امام جمعه شهر اسلام آباد ، اساتید و طلاب جامعة الکوثر و اساتید و طلاب مدرسه نمایندگی جامعة المصطفی از مهمانان این سمینار بودند.

مرکز افکار اسلامی از بدو تاسیس و با سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین مقبول حسین علوی در کشورهای انگستان، پاکستان، ایران و عراق با محوریت نهج البلاغه مشغول فعالیت می باشد.

اهم فعالیت های این مرکز فراخوان مقالات، برگزاری همایش، چاپ کتب، نشست های علمی، کارگاههای آموزشی، تبلیغ در مناطق مختلف و سرپرستی مدرسه علمیه جامعه جعفریه و جامعه زینبیه در پاکستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلام مرتضی شگری ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    خداوند متعالی شیخ محسن علی نجفی دام عزہ کو اپنے حفظ و امان میں رکھے