جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانی شهید سیدحسن فتاحی

حوزه/ خانواده اش می گویند: " او می دانست شهید می شود. آخرین باری که می خواست به جبهه برود، ۱۲ عدد عکس از خود تهیه کرد و آنها را به عنوان یادگاری به فامیل ها و آشنایان تقدیم کرد و به همه اطمینان داد که این بار شهد شیرین شهادت را خواهد نوشید.

خبرگزاری«حوزه» شهیدی که نه در وطنش یه دنیا آمد و نه در وطنش دفن شد، شهیدی که در غربت متولد شد و در غربت به خاک سپرده شد.

خانواده روحانی شهید سیدحسن فتاحی در شهرستان بهشهر زندگی می کردند. جهت صله رحم به منطقه دوآب سوادکوه سفرکردند که اتفاقا سیدحسن در همانجا به دنیا آمد.

دوران ابتدایی تا دبیرستان را با موفقیت سپری نمود و پس از آن شوق فراگیری علوم دینی در وی پدیدار گشت، لذا به شهر قم مهاجرت نمود. در یک اتاق کوچک ساده زندگی می کرد و در کنار علم اندوزی به خودسازی هم اهمیت ویژه ای می داد. می گفت: "در هر عبادت و هرکاری که انسان برای خدا انجام می دهد اگر سختی بیشتری بکشد، خداوند در مقابل آن اجر بیشتری می دهد."

اخلاقیات شهید از زبان نزدیکان

اشتباهات روزانه خود را در دفتری یادداشت می کرد. بعضی از کارها را که ما انجام می دادیم او انجام نمی داد و می گفت: " اینها مکروه است."

مقید بود نماز صبح را در حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بخواند و شبهای دوشنبه و چهارشنبه به مسجد جمکران برود. ساده زیستی در همه زندگی اش مشهود بود. بسیار به والدینش احترام می گذاشت و رعایت حق الناس می کرد، در وصیت نامه اش نوشت که مقداری پول به فلانی بدهکارم، آن را پرداخت کنید.

روحیه انقلابی

با این که سن او کم بود ولی در تظاهرات و صحنه های انقلاب به همراه دوستانش حاضر می شد و دریکی از همین صحنه ها یکی از دوستانش در کنارش به شهادت رسیده بود.

از آنجا شهادت در نزد او معنایی والا پیدا می کند و به قول نزدیکانش در دعاها با صدای بلند گریه می کرد و از خداوند متعال طلب شهادت می نمود.

شهید فتاحی در ایام طلبگی برای اطاعت از فرامین امام خمینی (ره) شش بار در مناطق جنگی حاضر شد که  یکبار نیز در پاسگاه زید از ناحیه پا و پهلوی راست مورد اصابت تیر قرار گرفت و مجروح شد.

استجابت دعا

عاقبت این روحانی والامقام در اواخر سال 1364 شمسی در منطقه فاو در حالی که در سمت بیسیمچی خدمت می کرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک او متاسفانه به اشتباه به روستای سرخنکلاته گرگان منتقل و در همان جا به خاک سپرده شد.

خانواده اش می گویند: " او می دانست شهید می شود. آخرین باری که می خواست به جبهه برود، 12 عدد عکس از خود تهیه کرد و آنها را به عنوان یادگاری به فامیل ها و آشنایان تقدیم کرد و به همه اطمینان داد که این بار شهد شیرین شهادت را خواهد نوشید.

از وصیت نامه شهید

هدف حقیر از آمدن به جبهه، احیای مکتب اسلام و پاسخگویی به ندای امام بزرگوارمان می باشد. از شما امت حزب الله می خواهم که همیشه در صحنه باشید. دشمنان توطئه ها و دسیسه های زیادی جهت برانداختن ویا حتی لطمه وارد کردن به این نظام مقدس دارند و شما به هوش باشید.

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا... والسلام علی من اتبع الهدی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha