جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 شهید حجت الاسلام حسین مظفرمقام

حوزه/ او کسی بود که حاضر به قبول مسئولیت های سنگین انقلابی نشد، چرا که اعتقادش این بود که شایسته تر از او وجود دارد. تا پاسی از شب به مطالعه و نوشتن می پرداخت و حاصل تلاش های چندین ساله او که در واقع ثروت دنیایی اش محسوب می شود، تعداد زیادی کتاب است.

خبرگزاری «حوزه»، شیخ شهید حجت الاسلام حسین مظفرمقام از روحانیون خودساخته و والامقامی است که سراسر عمر شریف خود را در راه خدمت به دین و مبارزه با ظلم ستم شاهی سپری نمود. او در سال 1309 شمسی در یکی از روستاهای اطراف یزد به دنیا آمد و پس از طی دوره ابتدایی طبق خواسته درونی به فراگیری علوم دینی مشغول شد.

ابتدا در یزد و پس از آن در قم دروس حوزوی را از محضر اساتید فراگرفت و به درجات بالایی از علم دست یافت. او خود جلسه تدریس داشت و در طول عمر شریفش شاگردان فراوانی را تربیت نمود.

شرح حال پدر از زبان پسر

زندگی پدرم از آغاز توام با رنج مشکلات بود، چه آن موقع که در یزد زندگی می کرد و چه آن موقع که در قم بود. وی بعد از قم برای خدمت به مردم همیشه در صحنه کشورمان راهی تهران شد.

او کسی بود که حاضر به قبول مسئولیت های سنگین انقلابی نشد، چرا که اعتقادش این بود که شایسته تر از او وجود دارد. تا پاسی از شب به مطالعه و نوشتن می پرداخت و حاصل تلاش های چندین ساله او که در واقع ثروت دنیایی اش محسوب می شود، تعداد زیادی کتاب است که تنها ثروت پدرم بود و بس.

شهید ترور

خفاش صفتان منافق نگذاشتند تا نور افکار این ستاره حوزوی و مجاهد انقلابی، روشن گر جامعه اسلامی باشد، بدین وسیله آن کوردلان آمریکایی در اسفند سال 1360 هنگامی که ایشان را به همراه یکی از دوستان روحانی اش به نام سیدمجتبی موسوی روانه تهران بودند، در اتوبان کرج مورد هدف گلوله قرار دادند و آن مرد خدمتگزار بی ادعا را به شهادت رساندند و خواستند با ترقه بازی نور خدا را خاموش کنند اما آیه " والله متم نوره" را نخوانده بودند. زیرا تاریک دلان را با روشنایی قرآن ارتباطی نیست.

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا ...

منبع: شهدای روحانیت شیعه جلد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha