پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با مراجع

حوزه/ مسائل اسلامی مانند حجاب و غیر آن نباید کمرنگ شود چرا که اگر دستورات اسلامی کمرنگ شود در واقع زمینه برای پذیرفتن سلطه غرب فراهم خواهد شد، اعتقادات مذهبی هرچه پررنگ تر باشد استقلال کشور را تقویت می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه و تلاش جدی مسئولان برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و تویلد داخلی شدند و گفتند: این مسأله بسیار مهم است؛ اما تا زمانی که اهل خبره زنجیره های مورد نیاز آن را حل نکنند این موضوع محقق نمی شود.

ایشان افزودند: افزایش کیفیت، جلوگیری از قاچاق و وجود قیمت های قابل رقابت باید در دستور کار مسئولان و تولیدکنندگان باشد، در زمینه قیمت ها چون کارخانه ها وام‌های با سود بالا گرفته اند، نمی توانند قیمت پایین تر ارائه کنند.

ایشان مبارزه جدی و قاطع با قاچاق را حیاتی دانستند و ادامه دادند: اخیرا برخی قاچاق وارونه اختراع کرده اند و اجناس خارجی را با مارک داخلی در ادارات مورد استفاده قرار می دهند، تا جلوی این موارد گرفته نشود، مشکل حل نمی شود.

ایشان عنوان کردند: وقتی بانک ها سود 28 درصد دریافت می کنند، کارخانه ها نمی‌توانند جنس ارزان قیمت تولید کنند، هر چه هم گفته شود باید رقابت کرد، با این شرایط امکان ندارد.

معظم له خاطرنشان کردند: از نظر شرعی اگر به تولید داخلی اهمیت داده نشود، وابسته خواهیم شد و اگر وابسته شویم، دشمنان می توانند زورگویی کنند که وابسته شدن به دشمن جایز نیست؛ چرا که نتیجه وابستگی اقتصادی وابستگی سیاسی و فرهنگی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نوسانات عجیب نرخ ارز و افزایش آن اضافه کردند: باید مشخص شود نرخ ارز را چه کسی تعیین می کند؛ چرا که موضوع ارز برای مردم معما شده، رییس بانک مرکزی اعلام کرد که با راهکارهایی مسأله ارز سامان پیدا می کند، اما نتیجه ای حاصل نشد؛ البته مسائل روانی هم در افزایش نرخ ارز اثرگذار بوده که باید حل شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز نگرانی از کاهش اعتبار پول کشور گفتند: پول برخی کشورها که زمانی که از ایران عقب تر بودند امروزه جلو افتاده اند.

ایشان همچنین با اشاره به معضلات فضای مجازی افزودند: خوشبختانه اخیرا خبرهای خوبی برای سامان دادن و مدیریت صحیح فضای مجازی به گوش می رسد، اگر توجه لازم صورت نگیرد، فضای مجازی در آینده تبدیل به بلا می شود و جامعه را به بردگی می کشاند، به ویژه که بسیاری از شبکه های اجتماعی وابسته به رژیم صهیونیستی و سرویس های جاسوسی غرب و آمریکا هستند.

معظم له با اشاره به اعلام یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی مبنی بر رایگان بودن هزینه های اینترنت اظهار داشتند: این کار خوب است و باید از راه حل ها استفاده کرد تا مردم به میل خود از شبکه های اجتماعی ایرانی استفاده کنند، نه این که با اجبار و اکراه باشد.

ایشان ادامه دادند: کارها باید شکل قانونی پیدا کرده و از شکل توصیه ای خارج شود، اگر فضای مجازی سامان پیدا کند یکی از مشکلات جدی کشور حل خواهد شد، متأسفانه اخیر در فضاهای غربی مردم را به فعالیت اقتصادی نادرست کشانده اند، باید توجه داشت که بسیاری از غربی ها کلاهبردار هستند، آنها اصلا قابل اعتماد نبوده و بی انصاف و بی رحم هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: می بینیم که غربی ها راضی نمی شوند داعش و تروریست ها از بین بروند، بلکه می خواهند اختلافات وجود داشته باشد تا سلاح های دست دوم خود را بفروشند و پول مردم را بگیرند، غرب هیچگاه راضی نمی شود که در منطقه صلح باشد.

ایشان با تأکید بر توجه مسؤولان به مسائل اسلامی و دینی عنوان کردند: مسائل اسلامی مانند حجاب و غیر آن نباید کمرنگ شود؛ چرا که اگر دستورات اسلامی کمرنگ شود، در واقع زمینه برای پذیرفتن سلطه غرب فراهم خواهد شد، اعتقادات مذهبی هرچه پررنگ تر باشد استقلال کشور را تقویت می کنند.

معظم له با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم خاطرنشان کردند: مسؤولان باید به قم آنچنان که شایسته موقعیت آن است توجه داشته باشند و قم شهری نمونه باشد، قم زادگاه انقلاب اسلامی و تشیع در کشور است و از عصر اهل بیت(ع) مورد توجه بوده است؛ قم استعداد بیش از این را دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha