شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمینلطفی، نماینده ولی فقیه در استان ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان این که نهج البلاغه در جامعه مظلوم و غریب است، گفت: نهج البلاغه به عنوان درسی رسمی در حوزه های علمیه مورد مطالعه و تحقیق و پژوهش قرار گیرد تا از آثار و برکات آن بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، در دیدار صمیمانه با مدیران، اساتید، معاونین و کارکنان حوزه‌ علمیه استان ایلام با تقدیر از تلاش های مجموعه مدیریتی حوزه استان، گفت: ارتقاء معنوی و علمی از مولفه های مهم حوزه علمیه در طول تاریخ بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: حوزه‌های علمیه با کارنامه درخشان در عرصه های معنوی و علمی ازجایگاه بسیار رفیع و والایی در جامعه اسلامی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) و شاگردان مکتب امام صادق(ع) آن است که بیشتر به خودسازی و تهذیب نفس اهتمام داشته و  به معارف قرآن و نهج البلاغه بیش از دیگران آشنایی پیدا کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام با بیان این که نهج البلاغه در جامعه مظلوم و غریب است، افزود: کلمات امیرالمومنین(ع) از قلب و مغز عصمت تراوش کرده و در قالب این کتاب ارزشمند درآمده است، لذا باید هم خودمان از این کتاب گرانسنگ بهرمند شویم و هم مردم را به انس با آن دعوت کنیم تا به عنوان برنامه زندگی مورد استفاده همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان این که نهج البلاغه حاوی درس های بسیاری از امیرالمومنین(ع) برای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: باید در سخنرانی‌ها و کلاس‌های درس از کلمات و خطبه های نهج البلاغه استفاده کنیم و به عنوان درسی رسمی در حوزه های علمیه مورد مطالعه و  تحقیق و پژوهش قرار گیرد و از آثار و برکات آن بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره اینکه رسالت عظیم و مهم ما تبلیغ و ترویج احکام نورانی دین مقدس اسلام است، گفت: مردم به روحانیت اعتماد دارند و به این قشر به دید احترام نگاه می‌کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: علی‌رغم این همه تبلیغات مسموم علیه روحانیت، هنوز مردم اعتمادشان به این قشر کم نشده، بلکه نسبت به گذشته بیشتر هم شده است، لذا باید این اعتماد را به عنوان سرمایه معنوی و مادی حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی به شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: شعار بسیار مهم و راهبردی سال ۹۷ «حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری، در واقع عامل مهم رونق اقتصاد کشور و نجات اقتصاد کشور از این وضعیت بحرانی است.

وی بر تلاش برای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی تاکید و اظهار کرد: روحانیت باید از طریق تریبون ‌های نماز جمعه و سخنرانی ها، بستر ساز و میدان‌دار و پیشگام تحقق این شعار باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha