جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انوش معظمی

حوزه/ بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من به عنوان یک بازیگر در حد و توان خود می‌توانم در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن از راه هنر هفتم قدم بردارم. این مسئله نیز در انتخاب‌هایم نمود پیدا می‌کند، چون اگر در کارهای دینی و دفاع مقدسی حضور جدی تر داشته باشم ، قادرم به نوعی به آرمان‌های دینی و انقلابی کشورم، عمل کنم.

انوش معظمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» درباره الزام پرداختن به موضوعات دینی و انقلابی در تولیدات نمایشی، اظهار کرد: زمانی بود که ما بیش از دو کانال در تلویزیون نداشتیم، در این دو شبکه نیز هر آنچه روی آنتن می‌رفت با استقبال مردم مواجه می‌شد، چون برنامه دیگری نبود که امکان دیده شدن داشته باشند؛ برای همین هم شاید چندان پرداختن به موضوعات ارزشی الزامی پیدا نمی‌کرد، در حقیقت تهدید چندانی وجود نداشت تا بخواهیم با برنامه‌سازی عملیاتهای تبلیغی دشمن را خنثی کنیم.

وی افزود: اما امروز شرایط کاملا تغییر کرده و مردم به راحتی می‌توانند از میان صدها شبکه ماهواره‌ای، یک کانال را برای تماشا انتخاب کنند؛ شبکه‌هایی که عمدتا به لحاظ اخلاقی یا گرایش سیاسی با مشکل مواجه هستند، با این توضیح در وضعیت کنونی دیگر نمی‌توان راه گذشته را انتخاب کرد، بلکه ضروریست به صورت جدی پیرامون این موضوع اندیشیده شود تا به بهترین نحو جلوی سیاست‌های برنامه‌های مخرب گرفته شود.

این بازیگر گفت: در حوزه فرهنگ و جنگ نرم بهترین سلاح استفاده از سلاح فرهنگی است، در چنین شرایطی تولید فیلم‌های و سریال های ابتدایی‌ترین کاریست که در این زمینه می‌توان انجام داد، البته باید توجه داشت آثاری که روی آنتن می‌رود، کیفیت لازم را داشته باشند و تا جایی که امکان دارد، باید از پخش کارهای تکراری نیز پرهیز کرد.

معظمی گفت: زیاد کردن شبکه‌های تلویزیونی اقدام دیگری است که خوشبختانه سیما آن را پیگیری می‌کند، چون مخاطب باید این امکان را داشته باشد، تا در یک زمان هر برنامه‌ای را که می‌خواهد از طریق شبکه‌های داخلی تماشا کند، با این توضیحات می‌خواهم به این موضوع بپردازم که در میان تولیدات روزمره شبکه‌های مختلف سیما تا چه حد موضوعات دینی و انقلابی باید در اولویت باشد.

این بازیگر ادامه داد: همه به خوبی می‌دانیم شرایط امروز منطقه به شدت حساس است و دشمنان این سرزمین به هر طریق ممکن می‌خواهند به نظام ضربه بزنند. پس در چنین شرایطی ضروری است ما سیاستی بیاندیشیم که اطلاعات از طریق برنامه‌های وطنی در معرص دید مردم قرار گیرد، برای مثال اگر قرار است درباره یک رخداد انقلابی حرفی زده شود، آن مطلب بهتر است از طریق کانالهای داخلی باشد، والا شبکه‌های فارسی زبان ماهواره آن را به شکلی دیگر برای مردم مطرح می‌کنند.

معظمی متذکر شد: بحث دیگر به موضوعات دینی مربوط می‌شود. این حوزه نیز امروز به شدت وضعیت حساسی دارد، چون ما از دو طریق در این حوزه با خطر رو‌به‌رو هستم، ابتدا جریاناتی که به اسم اسلام در پی تصویری‌سازی اشتباه از اسلام در دنیا هستند، دوم نیز برنامه‌هایی تبشیری که این روزها از شبکه‌های مختلف ماهواره پخش می‌شود و وظیفه ما است که در به واسطه برنامه‌های زیبا و جذاب چهره رحمانی اسلام را برای تمام کردم دنیا آشکار سازیم.

وی در پاسخی به سوالی دیگر مبنی بر این‌که پرداختن به موضوعاتی چون شهدای مدافع حرم نیز به نوعی فعالیت در حوزه انقلاب اسلامی است، گفت: شهدا دین بزرگی به گردن ما دارند، برای همین باید رشادت آنها در تاریخ فرهنگ و هنر این سرزمین ثبت شود، در این راستا ساخت فیلم‌هایی با محوریت شهدای مدافع حرم از آن دست ضرورت‌هایی است که باید به صورت جدی به آن توجه داشت، چون متاسفانه در این حوزه تبلیغات بسیاری مسمومی از طریق شبکه‌های معاند صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وی به عنوان یک بازیگر سعی می‌کند با انتخاب‌هایش در راستای شعارهایی که مطرح کرده قدم بردارد، تصریح کرد: من به عنوان یک بازیگر در حد و توان خود می‌توانم در راستایی تحقق سخنان فوق قدم بردارم. این مسئله نیز در انتخاب‌هایم نمود پیدا می‌کند، چون اگر من در کارهای دینی و دفاع مقدسی حضور جدی تر داشته باشم قادرم به نوعی به آرمان‌هایی که از آن حرف زدم عمل کنم، در همین رابطه بازیگر می‌بایست کارهایی که محوریت آنها شهدا هستند را با دید دیگر مد نظر قرار دهد، به این معنا که در گرفتن دستمزد می‌تواند ملاحظاتی را در نظر گیرد که امکان برای فیلمسازی در این حوزه بیشتر مهیا شود.

وی به توضیح فوق اضافه کرد: هم اکنون دو کار آماده پخش دارم که یکی سریالی با عنوان «دختر گمشده» است که قرار است هفته نیروی انتظامی روی آنتن رود. دیگری نیز فیلمی تلویزیونی با عنوان «سمور» است. در این کار  به جانفشانی سپاهیان کشورمان پرداخته شده است . در ضمن گوشه‌ای از  جنایات داعش در این فیلم تصویر می‌شود.

معظمی در انتهای سخنانش تاکید کرد: علاقه دیگر من در بازیگری حضور در سریال‌هایی است که آن موضوع و محور ائمه(ع) هستند. در همین راستا خیلی خوشحالم که در کارهایی چون «مختارنامه» و «رستاخیز» حضور داشته‌ام، البته این‌که نقشم مثبت است یا منفی به هیچ وجه مهم نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد، ارادتی است که به ائمه(ع) ابزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha