پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یادواره شهدا

حوزه / مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به برگزاری بیش از ۲ هزار یادواره شهدا در یزد گفت: ثبت خاطرات بیش از ۴۴۰ شهید استان در سال ۹۶پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان این که فعالیت های فرهنگی برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و جوانان یکی از کار مهم این نهاد است، گفت: در این ارتباط تهیه و ثبت خاطره 442 خانواده شهید استان در سال 1396 پایان یافت.

این مقام مسئول افزود: در این طرح با مراجعه به خانواده‌های معزز شهدا نسبت به جمع‌آوری و ثبت خاطره آن‌ها از شهدای انقلاب اسلامی اقدام شد و اجرای طرح در سال 1397 نیز با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: جمع‌آوری اسناد شهدا، تهیه، ثبت و انتشار خاطرات والدین آن‌ها از فرزندان سرفرازشان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و میان جوانان دارد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با اشاره به اینکه رویکرد اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: برای تحقق آن خاطره نگاری، برگزاری یادواره‌ها و نشست‌های فرهنگی بسیار مؤثر است.

ابراهیمی در ادامه بابیان این که طرح ضیافت از جمله طرح‌های اساسی بنیاد شهید استان یزد است، اظهار کرد: در چارچوب اجرای طرح ضیافت، مراسم سالگرد همه شهدا بر اساس تاریخ شهادت آن‌ها برگزار می‌شود.

به گفته وی در سال گذشته، بیش از ۲ هزار یادواره و یادمان شهدا برگزار شد که برگزاری تعداد یادواره و یادمان شهدا در هم سنجی با استان‌های دیگر نمونه است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha