پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سجاد امیری

حوزه/ حجت الاسلام امیری گفت: بهترین راه پذیرش طلبه، جذب چهره به چهره است و مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه، با استفاده از اساتید و مبلغان توانسته به خوبی جوانان و نوجوانان شهر تویسرکان را با حوزه علمیه آشنا کند.

حجت الاسلام سجاد امیری مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهر تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره  پذیرش حوزه های علمیه، گفت: بهترین راه پذیرش طلبه، جذب چهره به چهره است و مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه با استفاده از اساتید و مبلغان توانسته به خوبی جوانان و نوجوانان شهر تویسرکان را با حوزه علمیه آشنا کند.

وی ادامه داد: حضور مبلغان و اساتید حوزه علمیه در مدارس آموزش و پرورش، حلقه های صالحین، همکاری با متدیان فرهنگی شهرستان درباره  نجوه ورود به حوزه علمیه، فعالیت در فضای مجازی، تبلیغات شهری و ارسال پیامک به عموم مردم شهرستان از عمده فعالیت مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه شهر تویسرکان در راستای جذب طلبه است.

مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهر تویسرکان گفت: حجت الاسلام غفاری پور معاون پژوهش این مدرسه، مسئول پذیرش طلبه در شهر تویسرکان است که تاکنون 100 نفر پیش ثبت نام و 24 نفر به صورت قطعی برای آزمون ورودی از این شهرستان ثبت نام شده اند.

وی افزود: در کارگروه پذیرش هر هفته یک جلسه با موضوع جذب طلبه در مدرسه برگزار شده و مسئول پذیرش مدرسه، تمامی مصوبات را پیگیری کرده و جلساتی را با آموزش پرورش و مسئولان بسیج در این راستا برگزار می کند.

حجت الاسلام امیری در ادامه با اشاره به ظرفیت مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه، عنوان کرد: این مدرسه برای سال تحصیلی جدید آمادگی برگزاری سه کلاس استاندارد را دارد اما بنا بر اهمیت کیفی گزینی به احتمال زیاد بتوانیم یک کلاس درسی از متقاضیان جدید الورود جذب کنیم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت معرفی حوزه علمیه به متقاضیان ورودی گفت: باید جایگاه معنوی، علمی، هدف اصلی طلبگی، جایگاه روحانیت در جامعه، وضعیت معیشت طلاب در مدارج علمی و اهمیت مساله اخلاق برای طلاب جدید الورود تبیین شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha