پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 445625
۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
جنگ اقتصادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: می توان با تکیه بر توان داخلی و اقتصاد درون زا و مدیریت جهادی، کشور را از تمامی چالش های بزرگ اقتصادی نجات داد و در نبرد اقتصادی با دشمنان این مرز و بوم پیروز شد.

حجت الاسلام مصطفی سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان با اشاره به شعار سال «حمایت از تولید داخلی»، گفت: محقق شدن اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از تولید داخلی است.

وی ادامه داد: می توان با تکیه بر توان داخلی و اقتصاد درونزا کشور را از تمامی چالش های بزرگ اقتصادی نجات داده و در نبرد اقتصادی با دشمنان این مرز و بوم پیروز شد.

محقق دینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی شدن اصل 44 و بحث خصوصی سازی، تبیین کرد: مردم را باید در اداره کشور سهیم کرد چرا که این توده های مردم هستند که جامعه را تشکیل می دهند.

وی بیان  داشت: اقتصاد لیبرال بر مبنای سرمایه داری رو به افول است و باید امروزه الگوی اقتصاد کشور را بر مبنای اقتصاد درونزا و متکی بر توان داخلی بنا کرده تا بتوان از سد همه مشکلات گذر کرد.

حجت الاسلام سیاوشی خاطرنشان کرد: مدیران در جنگ اقتصادی پیش رو هچون جنگ تحمیلی جهادی عمل کنند و با مدیریت جهادی و کار جدی جهادی کشور را از این چالش جدید هم به خوبی گذر دهند.

وی افزود: حمایت از تولید داخلی صرفا کار اقتصادی لازم نداشته، بلکه باید در این راستا کار فرهنگی انجام شود تا با فرهنگ سازی ارزش خرید کالای ایرانی در بین مردم گام موثری در امنیت پایدار اقتصادی برداشته باشیم.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: تصدی گری دولت و عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی سبب تنزل کیفیت کالای ایرانی شده و نقش مردم را در اداره کشور کم رنگ خواهد کرد.

وی در پایان افزود: تمامی برنامه های اقتصادی باید تولید گرا و مردم محور بوده تا سبب توسعه پایدار و رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha