جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 445767
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
شلوار پاره

حوزه/ دانشجویان الازهر که شلوار جین پاره بر تن دارند یا موی خود را به شیوه خلاف شرع آرایش کرده اند، اجازه شرکت در امتحان نمی یابند و از سوی دیگر چنین پوششی در داخل فضای دانشگاه نیز ممنوع است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» الازهر مصر با صدور بخشنامه ای داخلی، پوشیدن شلوار جین داخلی برای دانشجویان خود را ممنوع اعلام کرد.

دکتر سید سلام رئیس دانشکده زبان عربی الازهر در گفتگوی تلویزیونی در این زمینه گفت: از این به بعد دانشجویانی که شلوار جین پاره بر تن دارند یا مدل موی خلاف شرع دارند، اجازه شرکت در امتحان نمی یابند و از سوی دیگر چنین پوششی در داخل فضای دانشگاه نیز ممنوع است، زیرا الازهر دانشگاهی است که دانشجویان آن در کنار دروس تخصصی خود قرآن و تفسیر و حدیث می خوانند و باید دغدغه مشکلات کشور را داشته باشند.

سید سلام ادامه داد: انحراف ظاهری مقدمه و زمینه انحراف فکری است و پوشیدن چنین لباس هایی نه تنها خلاف احکام اسلام بلکه بر خلاف تمام ادیان است و پوشیدن لباس پاره با حیا و عفت فردی منافات دارد.

رئیس دانشکده زبان عربی گفت: بسیاری از والدین دانشجویان دختر به من نامه نوشته اند و پس از ممانعت ما از ورود دانشجویان به فضای دانشگاه از ما تشکر کرده اند و اکنون با اقداماتی که صورت گرفته، تعداد دانشجویانی که شلوار پاره می پوشیدند از 80 درصد به 10درصد رسیده است.

لازم به ذکر است دانشجویان دانشگاه الازهر الزاما طلاب علوم دینی نیستند و رشته های مختلف مهندسی و پزشکی و غیره در الازهر تدریس می شود که البته این دانشجویان نیز در کنار دروس تخصصی خود را با قرآن و تفسیر و حدیث نیز آشنا می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha