جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زنان انقلابی زندانی بحرین

حوزه/ شخصیت ها و نهادهای داخلی و سازمان های بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر بحرین، با صدور بیانیه هایی خواستار آزادی زنان انقلابی موجود در زندان های آل خلیفه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شخصیت ها و نهادهای داخلی و سازمان های بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر بحرین، با صدور بیانیه هایی خواستار آزادی زنان انقلابی موجود در زندان های آل خلیفه شدند.

جمعیت الوفاق

در این راستا جمعیت الوفاق بر ضرورت آزادی زنان انقلابی از زندان ها تاکید کرد و افزود: هدف قرار دادن زنان در بحرین سیاستی است که رژیم از آن برای اعمال فشار بر انقلاب بزرگ مردم استفاده می کند.

در این بیانیه آمده است: صدها زن بحرینی تا کنون بازداشت شده اند و بخش قابل توجهی از آنها بر اساس اتهام های واهی و بی اساس شکنجه و محاکمه شده اند و برخی نیز با هدف اعمال فشار بر همسران و فرزندانشان بازداشت و شکنجه شده اند.

الوفاق ادامه داد: زنان بحرینی در اقشار مختلف اجتماعی بازداشت شده اند و تا کنون زنان کارگر، پزشک، وکیل، معلم و خانه دار بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته و ممنوع السفر شده اند.

در این بیانیه آمده است: زنان انقلابی محبوس باید هرچه زودتر آزاد شوند و اعمال فشار بر آنها متوقف شود.

فعالان فضای مجازی

در همین راستا کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با به راه انداختن کمپینی خواستار آزادی زنان انقلابی از زندان شدند.

خلیل المدهون ساکن بیروت در این زمینه نوشت: ننگ بر رژیمی که ادعای عربی و مسلمان بودن دارد و بر خلاف عرف عربی و مبانی اسلام عمل می کند و شاهد هستیم در بحرین به زنان جسارت می شود و تصاویر آنها بر خلاف فرهنگ عربی در روزنامه های دولتی و تلویزیون منتشر می شود و جامعه بین الملل نیز چشم بر این جنایت ها بسته و کاری نمی کند.

محمد مالکی کاربر دیگر در صفحه تویتر خود نوشت: زنان بحرینی در زندان های بحرین مورد بدترین شکنجه ها قرار می گیرند و در دادگاه های فرمایشی به حبس طولانی مدت محکوم می شوند.

باقر دروریش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین نیز در یادداشتی توصیه های کمیته حقیقت یاب مستقل را یادآور شد که در آن از حاکم بحرین خواسته شده بود دست از تعرض به زنان بردارد.

سازمان دموکراسی و حقوق بشر "سلام"

در ادامه درخواست ها برای آزادی زنان انقلابی بحرینی، سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام با صدور بیانیه ای در مورد افزایش فزاینده تعرض به زنان و بازداشت خودسرانه و شکنجه جسمی و روحی آنا و محرومیت آنها از حقوق اساسی خود در زندان ها ابراز نگرانی شدید کرد.

این سازمان در گزارش روز گذشته خود از مسئولان بحرین خواست دست از حمله به زنان و سرکوب آنها بر اساس انگیزه های سیاسی بردارند و از زنان به عنوان ابزاری برای فشار بر انقلابیون استفاده نکنند.

سلام ادامه داد: زنان بحرین در سایه سکوت بین المللی در معرض نقض حقوق خود توسط آل خلیفه قرار دارند و این در حالی است که استاد زنده ای وجود دارد که از نقض حقوق زنان و شکنجه و تعرض به آنها در نهادهای امنیتی خبر می دهد.

دراین بیانیه آمده است تا کنون زنان فعال حقوق بشر و فعالان دفاع از حقوق زنان و وکلا ونویسندگان و اساتید زن بازداشت و زندانی شوده بودند و اکنون نوبت به زنان خانه دار نیز رسیده و نیروهای امنیتی زنان خانه دار را هم به خاطر نسبت فامیلی با متهمان مرد و فعالان انقلابی بازداشت و زندانی می کنند.

مرکز دموکراسی و حقوق بشر "الخلیج"

در ادامه درخواست ها برای آزادی زنان انقلابی بحرینی، مرکز دموکراسی و حقوق بشر الخلیج نیز با صدور بیانیه ای خواستار آزادی تمام فعالان انقلابی زن از زندان ها شد و افزود: این زنان بی گناه در معرض انواع شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند.

مرکز الخلیج ادامه داد زنان زندانی در معرض انواع شکنجه قرار دارند که در اثر این شکنجه ها تا کنون 22 زن در جریان بازجویی توسط مردان، دچار معلولیت دائم شده اند و با روش هایی همچون کتک و شوک الکتریکی و ریختن آب و تعرض جنسی و دشنام دادن با الفاظ رکیک و حبس انفرادی و محرومیت از تماس با خانواده شکنجه شده اند.

در بیانیه این مرکز آمده است: تا کنون زنان زیادی به خاطر مشارکت در فعالیت های انقلابی مانند تحصن و تظاهرات مسالمت آمیز از کار برکنار شده یا ممنوع السفر شده اند و این بر خلاف قوانین حقوق بشر بین الملل است که بحرین ملزم به رعایت آن است.

مسئول حوزه علمیه بحرینی های ساکن قم

در این زمینه شیخ عبدالله دقاق مسئول حوزه علمیه بحرینی های ساکن قم نیز تعرض رژیم آل خلیفه به حقوق زنان انقلابی را محکوم کرد و با انتشار یک ویدئو از خود در شبکه های اجتماهی خواستار آزادی زنان زندانی شد.

وی افزود: با ارتکاب تعرض جنسی و شکنجه شدید زنان انقلابی از سوی ماموران زندان آل خلیفه اکنون برای خمه روشن شده که آل خلیفه هیچ اعتنایی به قوانین بین المللی و انسانی ندارد و باید در برابر چنین رژیمی ایستاد و او را وادار کرد به زنان احترام بگذارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha