جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام احمد حسین فلاحی

حوزه/ حجت الاسلام فلاحی گفت: رانت های واردات کالاهای غیر ضروری و مشابه داخلی سبب تضعیف تولید داخلی شده و عملکرد تولید کنندگان داخلی را با چالش جدی مواجه می کند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی ابراز داشت: دولت باید تمام قد از تولیدات داخلی حمایت کند.

وی ادامه داد: مسؤولان باید اعتقاد به حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی داشته تا بتوانند در عمل هم این امر مهم را اجرایی کرده تا کشور در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: رانت های واردات کالاهای غیر ضروری و مشابه داخلی سبب تضعیف تولید داخلی شده و عملکرد تولید کنندگان داخلی را با چالش جدی مواجه می کند.

وی تبیین کرد: مسؤولان باید دست اشخاصی را که دارای رانت های واردات کالاهای غیر ضروری و قاچاق را داشته را کوتاه کرده و با افزایش تعرفه واردات کالاهای مشابه داخلی، با واردات بی رویه و قاچاق مبارزه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام فلاحی افزود: دولت خود نباید عامل کالای قاچاق بوده و کالاهای مورد نیاز ادارات را از داخل تهیه کند چرا که بخش عمده از کالاهای مورد نیاز ادارات داخلی نیست.

وی تصریح کرد: در برخی موارد دولت به قصد خصوصی سازی مراکز تولیدی را به اشخاصی که از بدنه دولت بوده واگذار کرده که با سوء مدیریت آن ها آن مرکز کارایی خود را از دست داده است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نهاد های فرهنگی و تبلیغاتی از جمله صدا و سیما و غیره همواره باید کالای ایرانی را به عنوان یک ارزش درون توده های مردم نهادینه کرده تا مردم با افتخار از کالای ایرانی و تولید داخلی خرید کنند.

وی در پایان افزود: حمایت از تولید داخلی نیازمند یک عظم ملی دارد از این رو باید این امر مهم در کشور فراگیر شده تا یک امنیت پایدار شغلی را برای جوانان این مرز و بوم فراهم سازیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    باسلام اگر فانونی وضع شود که جلوی دلالی و واسته گری و قاچاق ورانت به وسیله دریافت مالیات از کد ملی افراد گرفته شود ومعاملات بیشتر از ده میلون تومان در سامانه مالیات ثبت گردد کشور ابادمی گردد انشالله