سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تولید ملی / حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ بدون شك روابط عمومي در دنياي امروزي، به عنوان يكي از كارآمد ترين و در عين حال منسجم ترين تشكيلات سازماني تأثيرگذار بر فرايند پيچيده فرهنگ سازي محسوب مي شود.

خبرگزاریحوزه، بدون شك روابط عمومي در دنياي امروزي، به عنوان يكي از كارآمد ترين و در عين حال منسجم ترين تشكيلات سازماني تأثيرگذار بر فرايند پيچيده فرهنگ سازي محسوب مي شود. اطلاع رساني، تبليغ، ترويج، اقناع، آموزش و فضاسازي از جمله راهبردها و شيوه هاي رايجي هستند كه مجموعه هاي روابط عمومي، با بهره مندي مؤثر و نظام مند از آن، مي توانند  در جريان فرهنگ سازي و اصلاح يا تغيير الگوي رفتاري در بين جامعه هدف سهيم باشند.

نامگذاري سال 97 به نام سال حمايت از كالاي ايراني، هدف فرهنگي بزرگي است كه تحقق آن در گرو مشاركت همه بخش ها و اركان تأثيرگذار جامعه از جمله فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومي است. اصلاح الگوي مصرف و تشويق و ترغيب مردم به خريد و استفاده از محصولات داخلي مهم ترين گام عملي براي گفتمان سازي شعار سال است كه روابط عمومي به عنوان يك رسانه فرهنگي و تبليغي مخاطب شمول، مي تواند نقش بسيار ارزنده اي را در اين زمينه ايفا نمايد. تلاش براي تغيير رفتار مردم و جلب مشاركت و اعتماد مردم در حمايت از توليد ملي و عدم استفاده از كالاي خارجي، امر فرهنگي مهمي است كه بايد توسط روابط عمومي ها و رسانه هاي گفتمان ساز جامعه انجام شود.

 تغيير بينش و نگرش اقشار مختلف جامعه به موضوع مهمي به نام مصرف كالاي داخلي و تبديل منع خريد كالاي خارجي به يك باور و اعتقاد عمومي، رسالت خطير فرهنگي است كه بايد با استفاده از مهندسي دقيق و علمي افكار عمومي و بهره گيري از دانش روز حرفه اي و بكارگيري هوشمندانه تكنيك ها و شيوه هاي خاص اقناعي صورت پذيرد.  در اين راستا روابط عمومي هاي ادارات و سازمان هاي دولتي، مي بايستي راهبرد برنامه ريزي صحيح و انجام اقدامات و كوشش هاي خردمندانه ترويجي و فرهنگي در جهت بازگرداندن اعتماد جامعه به كالاي داخلي و آگاه سازي جامعه نسبت به  خطرات، پيامدها و عواقب زيانبار مصرف محصولات خارجي در دامن زدن به ركود اقتصادي و افزايش بيكاري را در اولويت كاري خود قرار داده تا از اين راه و به عنوان نماينده رفتاري و گفتاري سازمان و دولت و نظام، هموار كننده مسير تحقق شعار سال باشند.

سيد رضا طباطبايي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha