سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اگر صدا و سیما در فیلم‌ ها، سریال ها و در برنامه‌ سازی ‌های خود دنبال این باشد که کالاهای لوکس خارجی را به تصویر بکشد و از این طرف هم شعار حمایت از کالای ایرانی را بدهد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، روز دوشنبه در اجلاسیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور، با اشاره به این که نامگذاری سال جاری به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اوج شعارهای اقتصادی است، تاکید کرد: رهبری با انتخاب این شعار درصدد توجه به ظرفیت ‌های داخل کشور هستند، این شعار برای کسانی که به نحوی دلداده‌ مارک ‌های غربی هستند، تلنگری است تا به فرهنگ و کارگر ایرانی ارج و توجهی دوباره داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با تشریح مولفه‌ های این شعار خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف و سوق زندگی به سبک ایرانی اسلامی از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری در چند سال گذشته مورد تاکید قرار داده ‌اند.

وی افزود: از سوی دیگر نامگذاری سال ‌های گذشته حول محور اقتصاد در نهایت به حمایت از کالای ایرانی ختم گردیده و نشان می ‌دهد ریشه این مسائل توآمان در اقتصاد و فرهنگ نهفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در کنار دولت و مسئولین خطاب ویژه‌ ای نسبت به مردم داشتند و انجمن ‌های اسلامی به عنوان حلقه اتصال بین مردم و مسئولین در این جریان باید نقش آفرینی موثرتری داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه انجمن‌های اسلامی باید در تحقق شعار سال از طریق فرهنگ سازی پیشتاز باشند، تصریح کرد: شهر تبریز به عنوان پایتخت انجمن‌ های اسلامی کشور برای نیل به این هدف پیشگام شده است، اگر بتوانیم این فرهنگ را در جامعه رواج دهیم که استفاده از کالاهای ایرانی برای رشد، آبادانی، عمران و رهایی از رکودی که در کشور ما ایجاد شده مفید است قدم بسیار مهمی برداشته ‌ایم.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: گرایش به استفاده از کالای خارجی یک آفت اجتماعی است، یکی از راه‌های درمان این آفت آشتی رسانه ‌ها با کالای ایرانی است و این مطالبه از طرف انجمن ‌های اسلامی کارخانجات و تولیدی‌ها باید صورت بگیرد.

وی افزود: اگر صدا و سیما در فیلم‌ ها، سریال ها و در برنامه‌ سازی ‌های خود دنبال این باشد که کالاهای لوکس خارجی را به تصویر بکشد و از این طرف هم شعار حمایت از کالای ایرانی را بدهد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی اذعان کرد: باید این فرهنگ را ایجاد کنیم تا قبل از اینکه اقتصاد کشورهای خارجی را وارد کنیم، ابتدا از فرهنگ‌ های کاربردی و مناسب آنها را مورد استفاده قرار دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خودباوری یکی از عوامل استفاده از کالاهای ایرانی است، تاکید کرد: ما نباید با وارد کردن کالاهای خارجی این خودباوری را در مردم از بین ببریم، همانطور چهره‌ های سیاسی در رقابت‌ های انتخاباتی از هم دیگر پیشی می‌ گیرند باید در این موارد نیز وارد صحنه شوند.

وی افزود: باید در کنار تشویق مردم برای استفاده از کالاهای ایرانی، تولیدکنندگان داخلی کیفیت کالاهای خود را هم بالا ببرند تا مردم با خیال راحت در این مسیر قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با انتقاد از استفاده برخی مسئولان از محصولات خارجی گفت: تا زمانی که یک مسئول از خودرویی استفاده می ‌کند که برند فلان کشور را دارد یعنی این فرد هنوز باور و فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را ندارد و نمی ‌تواند تحقق بخش منویات مقام معظم رهبری در شعار حمایت از کالای ایرانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha