شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمين حاجي صادقي گفت: پيامي كه اين مسابقات در قم دارد اين است كه بيشتر به جنبه‌هاي معرفتي، باطني و معارف قرآن مي‌پردازد و به ظواهر توجهي ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالله حاجي صادقي با اشاره به برگزاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ويژه طلاب حوزه‌هاي علميه جهان اسلام در قم اظهار كرد: برگزاري اين مسابقات در شناخت و معرفت نسبت به دين مؤثر است زيرا اين مسابقات به جنبه‌هاي مفاهيم و معارف قرآن مي‌پردازد.

وي خاطرنشان كرد: زماني كه مسابقات به جنبه‌هاي مفاهيم و معارف قرآن اهتمام داشته باشند مي‌تواند تأثيرگذار باشد و سبب مي‌شود افراد در همه صحنه‌ها اسلام را آنگونه كه هست درك كنند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينكه قرآن بزرگترين، نخستين و مطمئن‌ترين منبع درك شناخت درست اسلام است گفت: هر اندازه در اين زمينه تلاش كنيم در پيشگاه الهي داراي ارزش است و آثار و كاركردهاي سازنده دارد.

وي با اشاره به اهميت برگزاري اين مسابقات در قم گفت:‌ قم به عنوان مركز توليد و نشر معارف اسلامي است و پيامي كه اين مسابقات در قم دارد اين است كه بيشتر به جنبه‌هاي معرفتي، باطني و معارف قرآن مي‌پردازد و به ظواهر توجهي ندارد و همچنين ارتباط با علما و مراجع در اين شهر سازنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حاجي صادقي عنوان كرد: طلاب جهان اسلام در اين برنامه شركت مي كنند كه بيشترين نقش را در نشر معارف قرآن دارند و نشان مي‌دهد حوزه‌هاي علميه در كنار فقه و اصول به مسائل خاص قرآني مي‌پردازند بنابراين بسيار اقدام شايسته‌اي است كه بايد از آن قدرداني كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha