سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام قنبر علی احمدی - امام جمعه نور

حوزه/ امام جمعه نور با بیان این که ارزش ها و تعالیم دینی را باید با شیوه های صحیح و اثرگذار در میان مردم نشر داد، گفت: در ترویج و تبلیغ معارف دینی باید به اثرگذاری آن توجه کنیم و لازمه تحقق این امر، بهره گیری از شیوه های صحیح تبلیغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی، امام جمعه نور، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با گرامیداشت بعثت نبی مکرم اسلام، ترویج اخلاق، کرامت انسانی، توحید و یکتا پرستی را مهم ترین هدف بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان کرد.

وی با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) زمانی به رسالت مبعوث شدند که جامعه عرب آن زمان زنده به گور کردن دختران جوان را افتخاری برای خود می دانستند، افزود: در آن مقطع حساس مردم در جاهلیت و خرفه پرستی به سر می برند.

امام جمعه نور با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام(ص) با شیوه ای هنرمندانه قلوب مردم را به سوی خود جذب کردند، گفت: نبی مکرم اسلام به گونه به معرفی دین و پیام الهی در میان مردم پرداختند که سخنان ایشان در قلب مخاطب جای گرفت.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام، اخلاق و انسانیت را در جامعه جاهل آن دوران ترویج کرد، خاطرنشان کرد: اگر امروز امت اسلامی در جهان از یک عزت خاصی برخوردار هستند به دلیل همان تربیت صحیح پیامبر گرامی اسلام است.

وی با بیان این که اسلام بر اساس صلح، دوستی و سازش بنا شده است، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) شخصیتی دارای خلقی عظیم است که در عالم بشریت برجستگی خاصی را ایجاد کرده و بهترین رحمت و اخلاق را به نمایش گذاشت.

امام جمعه نور از دین مبین اسلام به عنوان دین محبت و مهربانی یاد کرد و با بیان این که متأسفانه امروز دشمنان  تلاش می کنند اسلام آمریکایی را به جای اسلام ناب و حقیقی به دنیا معرفی کنند، خاطرنشان کرد: اسلامی که امروز داعش و دیگر گروه های تروریستی مبلغ و معرف آن هستند، همان اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که انقلاب اسلامی امروز پرچمدار ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی در جهان است، افزود: مهم ترین دلیل مخالفت نظام سلطه با جمهوری اسلامی نیز همین پرچم داری ملت ایران در جهان است.

وی با اشاره به این که ملت ایران با تحمل همه مشکلات و سختی ها پرچم اسلام ناب را در جهان برافراشته نگاه داشتند، تصریح کرد: این ملت امروز در سایه همین پرچم در دنیا عزت و عظمت خاصی دارند که دنیا را مبهوت خود کرده است.

امام جمعه نور با بیان این که خشونت، جنگ و خونریزی در اسلام ناب و حقیقی جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام ناب برای خدشه دار کردن اسلام حقیقی در زیر پرچم اسلام آمریکایی تلاش می کنند تا اسلامی دروغین را به جامعه جهانی معرفی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خشونت و سخت گیری بیش از حد معمول موجب فاصله گرفتن مردم از تعالیم اسلامی می شود، بیان داشت: اگر پیامبر اسلام(ص) با خشونت مردم را دعوت به دین اسلام می‌کرد قطعاً از ایشان دوری می‌کردند.

امام جمعه نور با بیان این که ترویج تعالیم دینی در جامعه باید با روی گشاده و به شیوه ای هنرمندانه از سوی متخصصان این حوزه انجام شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مواقع به دلیل عدم آشنایی با فنون تبلیغ، برخی ها معارف الهی را به گونه ای در جامعه نشر می دهند که با اثرگذاری مناسبی همراه نیست.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز وهابیت نماد خشونت و جنایت در جهان محسوب می شود، تصریح کرد: این تفکر که امروز داعش و دیگر گروه های تروریستی نماد واقعی آن هستند، مورد حمایت سران سعودی و برخی دیگر از کشورهای به اصطلاح اسلامی قرار دارد.

وی با بیان این که ارزش ها و تعالیم دینی را باید با شیوه های صحیح و اثرگذار در میان مردم نشر داد، خاطرنشان کرد: در ترویج و تبلیغ معارف دینی باید به اثرگذاری آن توجه کنیم و لازمه تحقق این امر بهره گیری از شیوه های صحیح تبلیغ است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha