پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام اگر به خوبی هدایت شود و تداوم پیدا کند وحدت و هم افزایی امت و نخبگان کشورهای اسلامی در عرصه تقویت فرهنگ دینی را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با اشاره به برگزاری دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ويژه طلاب حوزه‌هاي علميه جهان اسلام در قم، اظهار کرد: طلاب و روحانیت باید الگوی مردم در مسائل دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشند و در این زمینه حضور روحانیت و طلاب در این عرصه به عنوان یکی از عرصه‌های مقدس و اثرگذار در فرهنگ جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: حضور طلاب می‌تواند ترغیبی برای روی آوردن به قرآن و الگویی برای دیگران در زمینه اهتمام به حفظ قرآن، مفاهیم و تفسیر قرآن است و جامعه را به سوی نورانی شدن با قرآن، الگوگیری از قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی هدایت می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری این مسابقات در قم، گفت: برگزاری این مسابقات در قم به عنوان پایگاه جهان تشیع نشان دهنده اهتمام جهان تشیع و مرکزیت جهان تشیع به مسئله قرآن و مفاهیم ارزشمند آن است و همچنین پیام دیگری دارد که در مکتب اهل بیت(ع) اهتمام به قرآن امری پسندیده و ضروری است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)عنوان کرد: برگزاری این مسابقات یک امر حکیمانه است که در انتقال و نشر فرهنگ دینی و قرآنی و تقریب بین روحانیت جهان اسلام می‌تواند اثرگذار و نتیجه‌بخش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی ابرازی امیدواری کرد این مسابقات سرآغاز حرکت جدید تقریب بین امت اسلام و رهبران دینی امت اسلامی در پرتو قرآن باشد و نشر و فرهنگ‌سازی بیشتری را رقم بزند.

وی ارتباطات را یکی از مسائل مهم در جامعه بشری  ذکر کرد و افزود: ارتباطات بیشترین نقش را در فرهنگ‌ها بازی می‌کند و در انتقال سبک زندگی جوامع به یکدیگر اثرگذار است، طلاب از کشورهای مختلف در این مکان با محوریت قرآن حضور پیدا می کنند تا ارتباط و وحدت خود را با یکدیگر نشان دهند و اقتدار امت اسلامی را به نمایش بگذارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر این حرکت به خوبی هدایت شود و تداوم پیدا کند وحدت و هم افزایی امت و نخبگان کشورهای اسلامی در عرصه تقویت فرهنگ دینی را به همراه دارد و به این وسیله آموزه‌های ناب اسلامی تبادل می‌شود و زمینه‌ساز تشکل‌های خداپسندانه و اثرگذار در عرصه کشورهای اسلامی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha