شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/حجت‌الاسلام‌ حسین کوثری تأکید کرد: امروز بیش از هر چیز نیاز به اخلاق متعالی اسلامی داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حسین کوثری صبح امروز در دیدار نوروزی با اساتيد، طلاب و روحانيون مدرسه علميه آیت‌الله حكيم شیروان، اظهار داشت: امروز بیش از هر چیز نیاز به اخلاق متعالی اسلامی داریم.

وی با بیان این که اخلاق عبارت است از مجموعه اخلاق رفتاری که در مناسبات اجتماعی و ارتباطات به کار گرفته می‌شود و رابطه ما را با یکدیگر هموار می‌سازد، افزود: رابطه‌ها اگر حسنه شود می‌رسیم به همان حول حالنا الی احسن الحال. 

امام‌جمعه شیروان تصریح کرد: اخلاق یک جوهره است که در همه‌جا از آن استفاده می‌شود، اجتماع را انسجام می‌بخشد، وحدت‌آفرین است، در سایه وحدت عزت و اقتدار آفرین هم است و این بداخلاقی‌هایی هم که در اجتماع است به خاطر این است که بعضی‌ها دست‌اندازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به اخلاق متعالی اسلامی داریم، گفت: پیامبر اسلام (ص) با زحمات 23 ساله خود خلاصه کردند عصاره این بعثت را که می‌فرمایند: «إنی بعثت لاتمم مکارم الخلاق» یعنی من مبعوث شدم تا مکرمت‌های اخلاقی را بر شما تمام کنم، انسانیت کی تمام می‌شود، وقتی‌که ما مکرمیت انسانی پیدا کنیم و زمانی که پیدا کردیم تاج انسانیت بر سر ما گذاشته می‌شود و اینکه میگویند «لقد کرمنا لبنی ادم ما تاج کرامت بر انسان نهادیم» همه این‌ها در سایه اخلاق است.

حجت‌الاسلام‌ کوثری با تأکید بر اینکه ما طلبه‌ها نیاز داریم که از نظر اخلاق، تدین، ایمان و رعایت مسائل دینی سرآمد جامعه باشیم، افزود: روحانیت خمیر مایه اخلاق اجتماعی است، مردم دین را از روحانیت یاد می‌گیرند، بنابراین باید اخلاق اسلامی نخست از سوی طلاب و روحانیون رعایت شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به مزین شدن امسال به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب که هرسال فرمایشات آغازین سال که چهل‌چراغ راهمان بوده و بسیار حکیمانه است، طلاب باید آن را بخوانند و برای مردم نیز تبیین کنند.

امام‌جمعه شیروان همچنین با بیان اینکه الحمدلله مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان چشم‌وچراغ شهرستان شده، خاطرنشان کرد: بزرگان شهر از فعالیت‌های این مدرسه علمیه در شیروان تقدیر و تشکر کرده‌اند، بر همین اساس هم معلوم است که به حوزه توجه دارند که این امتیاز و رتبه باید برای حوزه علمیه حفظ شود. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha