جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طی فروردین‌ماه سال جاری در سطح استان ۱۵ وقف جدید با ارزش ریالی سه میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی فروردین‌ماه سال جاری در سطح استان ۱۵ وقف جدید با ارزش ریالی سه میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی افزود: این تعداد وقف با نیت ساخت مسجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، دارو و درمان، توسعه مسائل فرهنگی و قرآنی به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به ثبت ۷۰ وقف جدید طی سال گذشته در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری میزان ثبت وقف‌های جدید به بیش از ۷۰ مورد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خراسان ‌شمالی دارای پنج هزار و ۵۱۳ موقوفه و ۱۱ هزار و ۴۶۲ رقبه است، تصریح کرد: وقف در جامعه اسلامی از ارزش و منزلت والایی برخوردار بوده و توسعه این سنت حسنه به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه امروزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر لزوم ثبت وقف‌هایی متناسب با نیاز روز جامعه، اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین(ع) بوده که می‌طلبد از این پس وقف‌های جدید در راستای نیاز جامعه ثبت شوند.

وی با بیان اینکه ثبت وقف جدید در حوزه‌های ازدواج و اشتغال جوانان، ایتام، درمان و سلامت در اولویت قرار دارد، افزود: این سازمان به افرادی که خواهان وقف اموال خود هستند مشاوره می‌دهد تا در این اولویت‌ها وقف جدید به ثبت برسد اما در هرحال نیات افراد متفاوت و انتخاب آن آزادانه است.
حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد با تأکید بر اینکه در خراسان شمالی وقفی برای ازدواج جوانان و تأمین هزینه‌های زندگی اولیه آنان نداریم، گفت: در برخی از شهرها واقفین واحد مسکونی خود را وقف کرده و هر دو سال به یک زوج جوان برای زندگی واگذار می‌کند تا آنان در ابتدای زندگی مشترک خود دغدغه هزینه‌های واحد مسکونی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه دین اسلام برای مسئله وقف اهمیت بسیار زیادی قائل بوده است در قرآن کریم نیز به مسئله باقیات‌الصالحات اشاره شده و یکی از مصادیق آن مسئله وقف است، اظهار داشت: وقف‌های جدید باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد و در بسیاری از موارد و موضوعات نیازمند به وقف هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند، ساخت صدها مسجد، مدرسه، کتابخانه و دانشگاه در کشورهای اسلامی، از برکات وقف است که خیر آن به واقفانش برای همیشه خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: شایسته است که همه ما مسلمانان به اهمیت مسئله وقف آگاه باشیم و از دستورات خداوند، رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) درباره وقف به درستی پیروی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha