جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد اخلاق حوزه در جمع طلاب جیرفت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین همتیان از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) جیرفت به مسئله شناخت مسیر طلبگی پرداخت و گفت: شناخت راه طلبگی از اهم مسائل در حوزه می‌باشد و یک طلبه باید از مسیر طلبگی خود آگاه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین همتیان از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) جیرفت، به مسئله شناخت مسیر طلبگی پرداخت و گفت: شناخت راه طلبگی از اهم مسائل در حوزه می‌باشد و یک طلبه باید از مسیر طلبگی خود آگاه باشد. طلبه باید برنامهای برای ارزیابی خود داشته باشد و در انتهای مسیر اگر بگونه‌ای عمل کرده باشد که امام زمان(عج) راضی باشد یعنی به عهد خود وفاکرده است و در مقابل امام زمان(عج) سرافراز حاضرخواهد بود.

وی شناخت عمیق از معارف را کلید رسیدن به هدف نهایی خواند و بیان داشت: طلاب باید در این مسیر شناخت و معرفت خود را بیشتر کنند. هرچه شناخت عمیق تر باشد، عملکرد و ثمره کار بالا می‌رود و طلبه در راه رسیدن به هدف نهایی ثابت قدم تر می‌باشد. اگر تاریخ کربلا را مطالعه کنید، متوجه می شوید که یاران امام حسین(ع) از شناخت و معرفت عمیقی برخوردار بودند.

وی به هدف طلبگی اشاره کرد و افزود: هدف ما ازطلبگی چیست؟ اگر هدف را مشخص نکرده باشیم، در ادامه راه سرگردان و خدای ناکرده گمراه می‌شویم و درآخر از راهی که آمدیم نا امید میگردیم. اما زمانی که هدف باشد، اگر هزاران نفر قصد تغییر راه و هدف ما راداشته باشند ذره ای موفق نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان در پایان طلاب را به خواندن نامه 31 و 41 نهج البلاغه توصیه کرد و گفت: این نامهها منشور اخلاقی هستند که امیرالمومنین(ع) به فرزند گرامیشان امام حسن مجتبی(ع) و یکی از اصحابشان بیان نمودند؛ شما طلاب باید این نامه ها را مطالعه کنید و آنها را چراغ راه خود قرار دهید؛ تا در رسیدن به هدف نهایی خود ثابت قدم بمانید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha