شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار رئیس کمیته امداد

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با الگو قرار دادن شهر قم به عنوان پایلوت طرح های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و خدماتی دست به ابتکار ارزشمندی زده است، الگو سازی و پرورش فکر رمز موفقیت این نهاد انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار رئیس و جمعی از معاونین کمیته امداد خمینی(ره) اظهارداشت: بحمدلله طی سال های اخیر شاهد اقدامات و تلاش های ارزشمند کمیته امداد امام خمینی(ره) در اقصی نقاط کشور هستیم، ولی آنچه باید مورد توجه ویژه تر قرار بگیرید و به همه مسئولین هم در دیدارها گفته ایم، نگاه ویژه به قم نه به معنای تبعیض؛ بلکه توجه به این نکته که قم ، قاب جهان نما است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: امروز حضور بیشمار مردم از اقصی نقاط کشور حتی روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ، همچنین حضور طلاب و خانواده های آنان از 130 کشور جهان این موقعیت را برای قم ایجاد کرده است که جهان کوچکی را در خود جای دهد.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: ما امروز به عنوان حوزه های علمیه و جامعه المصطفی آمادگی کامل داریم تا در مسائل فکری و اندیشه ای مرتبط با کمیته امداد حضرت امام(ره) هر چه در توان داریم را به همکاری درآوریم تا شاهد کاهش  و ریشه کنی مشکلات قشر آسیب پذیر جامعه باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در جایی که کار تئوری وجود دارد، باید اقدام عملی هم وجود داشته باشد، اظهارداشت: امداد یک موضوع اساسی و مشترک میان انسان ها و ادیان است که ما به واسطه دین مبین اسلام ممیزاتی در تعابیر دینی داریم، اگر امروز شاهد مشارکت های پرشور ملت در کمک رسانی و انفاق با توجه به مشکلات اقتصادی هستیم، تماما ریشه در اعتقادات دینی و معرفتی ملت بزرگ ایران دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: تعامل امر مهمی است و لذا کمیته امداد باید همین رویه همکاری و تعامل را برای پویایی و خلق ابتکارات بیشتر ادامه دهد، امروز انجمن های علمی و مرکز اقتصادی مقاومتی حوزه های علمیه بازوی توانمندی در خدمت رسانی فکری و اندیشه ای کمیته امداد می توانند نقش آفرینی داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای شفاف عمل کردن باید طرح ها و اقدامات خود را اطلاع رسانی و به سمع و نظر مردم برسانید تا از نتیجه خدمات و مشارکت های خود آگاهی یابند و آن عده ای هم که مشارکت نداشته اند، در فرصت هایی که پیش خواهد آمد خودشان پیشقدم شوند.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: خدمات و تلاش های کمیته امداد امام خمینی (ره) قابل تقدیر است و ان شاء الله برسیم به جایگاهی که جامعه ای در تراز اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha