پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کلباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کلباسی گفت:بحث تحول درحوزه یکی از موضوعاتی است که همه حوزویان بر این امر اتفاق نظر دارند، تحول در حوزه یعنی آن که حوزه علمیه به روز رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد کلباسی در گردهمایی ائمه جماعات منطقه غرب اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: یکی از اعمال وارد شده در ماه شعبان، گفتن استغفار است، همچنین فرستادن ذکر شریف صلوات از دیگر اذکار تاکید شده دراین ماه است.

وی با بیان اینکه در اعمال این ماه آمده است که زیاد صدقه بدهید، گفت: معتقدم که صدقه نباید صرفا مالی باشد بلکه می تواند صدقه اخلاقی باشد، انجام یک لبخند و یک روی خوش در مواجه با مردم می تواند صدقه باشد.

استاد حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: نماز حاجت پنج شنبه های ماه شعبان بسیار مورد تاکید شده است، در این ماه غوغایی از نزول و برکات است، در روایات آمده است در شب نیمه شعبان یکی از شب هایی دارای ارزش بالا است  که اهل بیت تاکید بر زنده داری کرده اند که دلیل آن نزول برکات از آسمان ها است .

وی افزود: ماه شعبان یک ظرف زمانی است، ما گاهی ظرف زمانی و ظرف مکانی وظرف شخصیتی .. داریم،هرچه این ظرف بزرگتر باشد بهتر بوده، شعبان یکی از بزرگترین ظرف های زمانی است که باید از آن بهر برد.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی عنوان کرد: شب نیمه شعبان یکی از ظرفیت های بی بدیل برای استفاده است، اما متاسفانه مردم را برای تجملات و شیرینی خوردن و آش خوردن به خبابان می کشانیم، به اندازه یک شب قدر برای این شب روایت داریم.

وی افزود: شب نیمه شعبان برای احیا ودعا و مناجات برای امر فرج قرار گیرد و جشن های نیمه شعبان می تواند برای رو زشعبان قرار گیرد ، براساس روایات، شب نیمه شعبان شب قدر اهل بیت است.

استاد حوزه علمیه اصفهان متذکر شد: ظرفیت مسجد یکی از ظرفیت هایی است که می توانیم از آن بهتر استفاده کرد، مسجد می تواند محل تقرب به الله، رشد مردم و .. باشد، مسجد نباید فقط محل برگزاری نماز باشد، تحکیم اعتقادات و باورهای دینی محل و ظرفیتی بهتر جز مسجد ندارد.

وی ابراز کرد: استفاده از ظرفیت های دینی نیازمند اتاق فکر است، بحث تحول درحوزه یکی از موضوعاتی است که همه حوزویان بر این امر اتفاق نظر دارند، تحول در حوزه یعنی آن که حوزه علمیه به روز رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی خاطرنشان کرد: نظریه پردازی درباره موضوعات روز جزو شاخصه های حوزه به روز شده است.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت استفاده از ظرفیت جامعه است، عده ای را باید دراین صحنه فعال کنیم، ما  هم باید مطالبه کننده از مردم در رابطه با امر به معرو ف و نهی ازمنکر بشویم.

مدیر مدرسه علمیه رکن الملک  گفت: یکی از موضوعات مبتلا به این است  که جوانان ما آگاهانه از مسائل دینی فاصله گرفته اند، عمل و کردار ما باید به گونه ای باشد که بتوانیم با نسل جوان ایجاد الفت و انس کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha