جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه

حوزه/دنیا بداند که همه ملت ایران پاسدار و بسیجی هستند و همه ملت در کنار پاسداران عزیز برای مقاومت از آرمان های انقلاب قراردارند و از آنها حمایت می کنند؛ خیال واهی که می توانید پاسداران و ارتش و نیروهای علمی ما را تحریم کنید و ملت را از هم جداکنید به جایی نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس قم برگزار شد، گفت: امروز شاهد یک جبهه گیری شدید و کم سابقه ای علیه ایران و محور مقاومت هستیم و به شکل کم سابقه ای آمریکا و اسرائیل و متحدان آنها در جهان و منطقه در کنار هم قرار گرفته اند و برای ضربه وارد کردن به پیکره انقلاب و مردم وارد میدان سختی شده اند که این میدان در عرصه های مختلف جریان دارد.

وی افزود: می دانیم که طرح های پیچیده و سنگینی در همه قلمروها طراحی شده است که توان ملی و امنیتی و اخلاقی و مقاومتی ایران و جبهه مقاومت را بگیرند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: در این بین باید بدانیم که در چه میدانی قرارداریم و  چه توطئه های سنگینی در دست طراحی است و ضرورت دارد که در کنار نقد سازنده برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم؛ همچنین باید در اظهارنظرهای خود خدا ونظام اسلامی را در نظر بگیریم.

وی افزود: امروز از هیچ کسی پذیرفته نیست که در وسط این معرکه سنگین با سخن و اقدام و کم کاری و بی توجهی خود به این جبهه استکباری، یاری برساند؛ خامی و بی بصیرتی ما می تواند زمینه پیشرفت این روند را سرعت ببخشد.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: امروز ایران و جبهه مقاومت آماج تیرهای بلای دشمنان است، امروز باید با سخن سنجیده و کار و تلاش خود به کشور پیشرفت برسانیم؛ امروز رهبری معظم در معرض دشمنی همه دشمنان خدا و رسول خدا است که باید به این نقطه یاری برسانیم و نباید باسخنان خود لطمه ای به این جبهه وارد کنیم.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: در این عرصه باید با تقویت تولید داخلی وتقویت فنآوری های داخلی و حمایت از کالای ایرانی را مورد تاکید قرار دهیم؛ باید با استفاده از فناوری های داخلی زمینه رشد آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: امروز درمقابل این جریان یک جبهه انقلابی و منطقی و استوار با محوریت ایران اسلامی شکل گرفته است؛ در سال گذشته پاسداران مقاومت با اهریمن تروریست وابسته به استکبار جهانی پیروز شدند؛ امروز ارکان صهیونیست و استکبار به خاطر این جبهه عظیم مقاومت متزلزل شده است و تهاجم های امروز آنها به سوریه از سر ترس آنها است و امروز بیش از هر روز دیگر، قدرت های اهریمنی از اقتدار مقاومت در حراس و ترس هستند و ترس بر ارکان نظام سلطه سایه افکنده است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: باید بدانید که دوره ای که شما بی رغیب وارد معرکه شوید و بزن و درویی کنید گذشته است؛ امروزه زنجیره مقاومت اسلامی و پیروان شهدای سرافراز با تمام توان در مقابل نقشه های شما ایستاده اند و هیچ کدام از نقشه های شما به ثمر نخواهد رسید.

آیت الله اعرافی با تبریک مناسب ها و اعیاد گرانقدر ماه شعبان و میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: امروز پاسداران ما حصن حصین در گفتمان انقلاب اسلامی در ایران و منطقه و جهان هستند و این حصن امروز مورد کینه و عداوت دشمنان قسم خورده قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: دنیا بداند که همه ملت ایران پاسدار و بسیجی هستند و همه ملت در کنار پاسداران عزیز برای مقاومت از آرمان های انقلاب قراردارند و از آنها حمایت می کنند؛ خیال واهی که می توانید پاسداران و ارتش و نیروهای علمی ما را تحریم کنید و ملت را از هم جداکنید به جایی نخواهد رسید.

وی با تبریک روز جانباز بیان کرد: یاد شهیدان و شهیدان مدافع حرم به خصوص شهدای اخیر حملات اسرائیل به تیفور را گرامی می داریم که در میان این شهدا، شهید قمی نیز حضور داشت که به خانواده های آنها تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

خطبه اول

آیت الله اعرافی در خطبه اول نماز جمعه گفت: سبک زندگی ازدواج دیر و پرهزینه و سخت ما را دچار مشکل کرده است؛ بدترین منحنی سقوط جمعیت در جهان در چند سال اخیر در کشور ما رخ داده است که در دو سال اخیر با تاکیدات رهبری این منحنی، مقداری به سمت بالا حرکت کرده است، ولی یک و پنج دهم رشد جمعیت یعنی اینکه جمعیت جایگزین نیز نداریم.

وی افزود: تولید جمعیت ما باید بیش از 2 درصد باشد تا عدد ثابت باقی بماند و دلیل آن نیز فرهنگ غلط و ازدواج های بالای 30 سال و فرهنگ صداق های سنگین است؛ پیامبر اکرم تاکیدات بسیاری روی عدم صداق های سنگین و معیارهای سنگین برای ازدواج داشته اند.

امام جمعه قم اظهارکرد: تشویق برای ازدواج یک ضرورت است، ولی هیچگاه تحمیل و اجباری در کار نیست؛ پیامبر اکرم(ص) در خصوص نیز وی را به ازدواج ترغیب می کردند ولی بیان می کردند که اجباری در کار نیست.

وی گفت: برنامه های اجتماعی و اقتصادی جامعه باید به گونه ای باشد که ناظر به شکل گیری خانواده باشد، یعنی مسئولان دولت و مجلس باید پیوست جمعیت و خانواده را در برنامه های خود لحاظ کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: در پرتو این مساله امور مختلفی نیز باید فعال شود از جمله خدمات و تسهیلات بانکی متناسب و... که می بایست مکمل تشکیل یک ازدواج به هنگام و متناسب باشد.

وی گفت: باید از تلاش نهادهای خیریه مردم نهاد مسئول در جامعه در امر ازدواج تقدیر و تشکر کرد؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) در قم 132 مسکن در سال گذشته برای خانواده های نیازمند تامین شده و چند ده ازدواج با پیگیری این اداره کل انجام شده است.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: در سال گذشته علی رغم مشکلات مردم کمک های مردمی برای رسیدگی به نیازمندان به ویژه در استان قم به شکل فزاینده ای افزایش یافته است که بخشی از آن به سمت ازدواج هدفمند شده است.

وی گفت: جامعه اسلامی جامعه «تعاونوا علی البر و التقوی» است و امروز چه تقوا و بری که هزاران جوان ما بتوانند به ازدواج برسند؛ مسئولیت این مساله روی دوش ما است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: برای ترویج ازدواج باید ملاک های ازدواج تغییر کند و دقت ها باید روی ملاک های معنوی و اخلاقی قرار گیرد؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند که زوجین باید کفو و همتراز هم در ایمان و اخلاق خوب باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha