پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سازمان عفو بین‌الملل

حوزه/ سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه ای فوری نسبت به خطر اعدام دو تن از زندانیان سیاسی بحرین که حکم اعدام آنها پس از امضای پادشاه بحرین هر لحظه ممکن است اجرا گردد هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، عفو بین الملل خواستار اقدام فوری در خصوص خطر اعدام دو زندانی سیاسی در بحرین شد.

سازمان عفو بین الملل امروز جمعه ( 31 فروردین) با صدور بیانیه ای فوری نسبت به خطر اعدام دو تن از زندانیان سیاسی بحرین "محمد رمضان" و"حسین موسی" که حکم اعدام آنها هر لحظه پس از امضای پادشاه بحرین ممکن است اجرا گردد هشدار داده و با اشاره به اینکه این دو نفر از قربانیان شکنجه بوده و دادگاه بحرین با استناد به اعترافهایی که زیر شکنجه اخذ شده اند حکم اعدام آنها را صادر نموده است خواستار توقف حکم اعدام و از سرگیری مجدد محاکمه آنها شد.

در این بیانیه از مسوولان بحرین خواسته شده تا تمامی حکم های اعدام صادره را کاهش دهند و همچنین در خصوص دو زندانی سیاسی مذکور اعلام موضع گیری شفاف نمایند و محاکمه آنان را مجددا با التزام به روشهای محاکمه عادلانه و بدون استناد به ادله ی شفاهی متهمان که زیر شکنجه اخذ شده اند و بدور از در نظر گرفتن عقوبت اعدام از سرگیرند.

"حسین موسی" و "محمد رمضان" دو تن از زندانیان اندیشه (سیاسی) بحرین در دسامبر 2014 محکوم به اعدام شده و دیوان عالی بحرین در نوامبر 2015 تجدید نظر در حکم آنها را وارد ندانسته و حکم اعدام آنان را برای اجرای نهایی نمود و اکنون اجرای حکم اعدام آنها تنها در انتظار امضای پادشاه است.

عفو بین الملل با اشاره به اینکه این دو نفر در حبس انفرادی بسر برده اند گفت به دادخواهی آنان در خصوص شکنجه ای که شده اند رسیدگی نشده است. این سازمان در همین راستا از بحرین خواسته است تا در خصوص ادعاهای مبنی بر وقوع شکنجه وعدم برخورداری زندانیان از درمان و رسیدگی پزشکی در زندانهای بحرین اقدام به تحقیق و تفحص فوری نماید.

این بیانیه می افزاید بحرین در ژانویه 2107 نیز حکم اعدام سه تن از زندانیان (سیاسی) "علي السنكيس"، "سامي مشيمع" و "عباس السميع"  را که به شهادت خود آنها اعتراف هایشان در زیر شکنجه اخذ شده بوده را تنفیذ کرده و آنان را اعدام نموده است، این در حالیست که  روند محاکمه آنان در مطابق با با استاندارهای بین المللی نبوده و آنها را به اتهام های تروریستی  متهم نموده بوده اند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha