جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حسن فاضلیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران همدان گفت: متاسفانه با این همه دلیل برای بندگی شاهد این هستیم که بندگان در مرحله عمل درجا می زنند و شاید در دعا و مناجات ها هم شرکت کنند، اما مسائلی همچون عفاف و حجاب مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، مدیر حوزه علمیه خواهران همدان، شامگاه جمعه در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: خدای تعالی در قران کریم برای سه نعمت نبوت، ولایت و ایمان برسر مومنان منت گذاشته است.

وی تصریح کرد: منت از سوی خدای تعالی با منت از ناحیه بشر تفاوت فراوانی دارد، منت از ناحیه بشر برای خود نمایی است اما خدای تعالی با بیان کلمه منت در آیات نعمتی بی بدیل را بیان می کند.

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به آیه 164 سوره آل عمران «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ/  خداوند بر مؤمنان منت نهاد [نعمت بزرگی بخشید] هنگامی که در میان آنها، پیامبری از خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد؛ هر چند پیش از آن، در گمراهی آشکاری بودند»، گفت: بعثت انبیا به صورت عام و بعثت خاتم انبیا به صورت خاص نعمتی بی بدیل برای جامعه بشری به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۵ سوره قصص «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ / و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم»، افزود: خدای تعالی به مومنان و مستضعفان منت نهاده و با نعمت ولایت آنها را وارثان زمین قرار داده است.

استاد حوزه علمیه همدان اظهار کرد: سومین نعمتی که خدای تعالی به مومنان داده و برای آن نعمت منت بر سر مومنان گذاشته نعمت ایمان است که انسان با این سه نعمت می تواند به مدارج عالیه دست یابد.

وی در ادامه افزود: تمامی پیامبران الهی آمده اند تا به مردم حکمت آموزش دهند، حکمت به سه بخش علمی یعنی علم رسولان، عملی یعنی عمل مردم و حقیقی یعنی علمی که خدای تعالی در دل بنده بگذارد تقسیم می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان گفت: متاسفانه با این همه دلیل برای بندگی شاهد این هستیم که بندگان در مرحله عمل درجا می زنند و شاید در دعا و مناجات های شهر هم شرکت کنند، اما مسائلی همچون عفاف و حجاب مورد غفلت واقع شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha