جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی

حوزه/ مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه یک عالم و روحانی باید بصیر بوده و درک صحیح از حوادث اجتماعی سیاسی داشته باشد و مقام معظم رهبری به داشتن بصیرت تأکید می کنند، بیان داشت: عالم دینی اگر بصیرت نداشته باشد خسارت زده و خسارت می بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در مراسم گرامیداشت یاد  و خاطره امام جمعه فقید و موسس حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مسجد شیخ الاسلام و با حضور استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی استان، طلاب و اساتید برگزار شد به سجایای اخلاقی مرحوم حجت الاسلام موسوی اشاره کرد و گفت:  تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین موسوی به عنوان یک عالم دینی افتخار بزرگی برای مردم خطه عالم خیز  استان قزوین است که باید از برگزارکنندگان این آیین تقدیر کرد.

 وی، داشتن اخلاص، همت و پشتکار را یکی از نیازهای اصلی امروز روحانیون دانست و بیان داشت: داشتن نظم و انضباط از دیگر خصوصیات عالمان دینی همچون امام جمعه فقید شهرستان آبیک است. این عالم وارسته بیش از چند دهه از عمر خود را در خدمت مردم و در راه گسترش معارف دینی و اسلامی سپری کردند.

 مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: علمای دوران انتظار، لازم است در تفقه دین و حل مشكلات علمى و پاسخ به شبهات به تمام امكانات نرم افزارى و علوم مربوطه، مجهز باشند،زیرا آنان به عنوان سنگربانان دین و اعتقادات مردم باید خود را در معرض شبهات و اشتباهات بیمه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: انسان اگر در این دنیا کاری را برای آخرت انجام دهد، برایش باقی می‌ماند و پس از مرگ ثواب آن کار به انسان می‌رسد و با وجود اینکه در این کار از اموال دنیا استفاده شده، ولی چون این کار برای دنیا نبوده است، بنابر این خداوند آن را برای انسان نگاه می‌دارد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: چیزی که لازم است مورد توجه جامعه روحانیت قرار گیرد تزکیه نفس است و اگر انسان تزکیه کند، اوج گرفته و حرفش تأثیرگذار خواهد بود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه  یک عالم و روحانی باید بصیر بوده و درک صحیح از حوادث اجتماعی سیاسی داشته باشد و مقام معظم رهبری به داشتن بصیرت تأکید می کنند، بیان داشت: عالم دینی اگر بصیرت نداشته باشد خسارت زده و خسارت می بیند.

 وی با بیان اینکه باید ببینیم دشمن از ما تعریف می‌کند یا ناخشنود است، ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون اقتدار نظام بیشتر شده و قطار انقلاب اسلامی به سمت جلو حرکت می‌کند، اما  برخی افراد در مواقع فتنه با سکوت خود، به دشمن کمک کرده و در میدان دشمن حرکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha