پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: تقویت و غنی سازی شبکه های داخلی، فرهنگ سازی برای مردم، جلوافتادن سران و مسئولین مملکت بر لغو حضور در این شبکه و ... از جمله کارهایی است که باید در راستای تقویت پیام رسان های داخلی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم بار دیگر به موضوع فضای مجازی اشاره کردند و گفتند: فضای مجازی مانند آن است که بیگانه ای آمده و آهسته وارد منزل ما شده و درب باغ سبزی به ما نشان داده و امروز در خانه ما لانه کرده است و برخی باور کردند که وجود او برای زندگی ما ضروری است؛ حال فهمیدیم این بیگانه، عقائد، اخلاق جوانان، نظام و اقتصاد ما را هدف قرار داده است.

ایشان اظهار داشتند: حال که فهمیدیم که این پیام رسان خارجی چنین مشکلاتی برای ما دارد، دیگر شک و تردید نباید داشته باشیم که گوش او را گرفته و بیرون بیاندازیم.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: بحمدالله این مسئله تقریبا به حالت اجماع رسیده؛ اما برخی هنوز مخالفند و بیان می کنند که نمی توانیم این کار را انجام دهیم؛ چرا نمی توانیم؟ ما می توانیم؛ اما ممکن است امروز به تمام مقصود نرسیده و روزهای آینده به این هدف دست پیدا کنیم.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: تقویت و غنی سازی شبکه های داخلی، فرهنگ سازی برای مردم، جلوافتادن سران و مسئولین مملکت بر لغو حضور در این شبکه و ... از جمله کارهایی است که باید در راستای تقویت پیام رسان های داخلی انجام شود.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: با خروج از شبکه های پیام رسان خارجی، خطر بزرگی از جامعه برطرف می شود و ما در اغتشاشات اخیر دیدیم که چه فعالیت هایی در این شبکه ها انجام شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: صاحب تلگرام، شخص یهودی روسی تبار است که سر بر فرمان صهیونیست ها و آمریکایی هاست؛ باید تلاش کنیم که روی پای خود ایستاده و ان شاءالله این مشکل با همت عموم برطرف شود.

ایشان در ابتدای درس با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «إذا أتى أحدَكم خادمُه بطعامه قد كفاه علاجه و دخانه فليجلسه معه فإن لم يجلسه معه فليناوله أكلة أو أكلتين/ وقتى خادم شما غذائى مى آورد كه آن را تهيه كرده و دود آن را خورده بايد وى را با خويشتن بنشاند و اگر او را ننشاند يك يا دو لقمه به او بدهد».

این مرجع تقلید ابراز داشتند: یکی از مشکلات در طول تاریخ بشریت اختلاف طبقاتی است که امروز هم وجود دارد؛ امروز در جامعه آمریکا می بینید که سفیدپوستان با سیاه پوستان چه رفتاری داشته و خیلی راحت آنان را می کشند و حقوق نامساوی دارند.

اسلام مخالف با فاصله طبقاتی است

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: اسلام مخالف با فاصله طبقاتی است و حتی اذان گوی نبی مکرم اسلام(ص) بلال حبشی سیاه پوست بوده است؛ رسول اکرم(ص) از محیطی که آن اختلاف طبقاتی و مسئله بردگی و خشونت وجود داشت، چنین اخلاقی را ترویج کرده و عمل می کردند.

معظم له تصریح کردند: امیدواریم ما نیز گرفتار خودبرتربینی نشده و بتوانیم این معنا را در عمل نشان دهیم و اجرا نماییم.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha