پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که کتب علامه شوشتری از اعتبار و جاودانگی برخوردار هستند، اظهار داشت: این جاودانگی دال بر شهادت و تأثیرگذاری عمیق ایشان بر امت اسلامی دارد و محل زیارت قرار گرفتن مرقد آن بزرگوار از سوی مذاهب مختلف اسلامی دلیلی دیگر عظمت چنین شخصیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار علمی علامه شهید قاضی سید نورالله شوشتری با اشاره به اینکه کتب علامه از اعتبار و جاودانگی برخوردار هستند، اظهار داشت: این جاودانگی دال بر شهادت و تأثیرگذاری عمیق ایشان بر امت اسلامی دارد و محل زیارت قرار گرفتن مرقد آن بزرگوار از سوی مذاهب مختلف اسلامی دلیلی دیگر عظمت چنین شخصیتی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تکریم مقام علمی قاضی سید نورالله شوشتری در داخل و خارج از کشور با پیشنهاد و تولیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همکاری برخی ارگان های دیگر گامی نیک و پسندیده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شخصیت بزرگ قاضی نورالله شوشتری فراتر از استان و کشور است، افزود: ایشان شخصیتی بین المللی و تاریخی که در شوشتر ریسته و از سادات بزرگوار مرعشی است و تحصیل در مشهد را انتخاب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با بیان اینکه قاضی سید نورالله شوشتری برای جهاد در راه خدا و نشر مذهب اهل بیت علیهم السلام هند را انتخاب کرد، گفت: در آنجا 140 کتاب گرانسنگ از جمله احقاق الحق را تالیف کرد که آیت الله نجفی مرعشی در 43 جلد بر آن تعلیقاتی مرقوم کرد.

وی، برگزاری چنین همایش هایی را برای معرفی سرمایه های فکری و فرهنگی جهان اسلام و تشیع به نسل های کنونی و پیش رو ستودنی و ضروری دانست.

 

                           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha