پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واقعه طبس

حوزه/ پشتیبانی خداوند از انقلاب اسلامی یک امر دائمی است و یکی از نمونه‎های نصرت الهی واقعه طبس است که قدرت نمایی عظیم خداوند در برابر تعقل و تفکر انسانی بود و با از بین بردن نقشه عظیم استکبار جهانی، معجزه معاصر را شکل داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، انقلاب اسلامی همواره در طول تاریخ خود همراه با فراز و نشیبها و مسائل پیچیدهای بوده است که همیشه با حرکت مردم در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب و در پناه عنایات خداوند آنها را پشت سر گذاشته است.

در این میان پشتیبانی خداوند از انقلاب اسلامی یک امر دائمی بوده است که نمونه های مختلفی از آن را میتوان در پیروزی انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس یافت. یکی از نمونههای نصرت الهی واقعه طبس است که قدرت نمایی عظیم خداوند در برابر تعقل و تفکر انسانی بود و با از بین بردن نقشه عظیم استکبار جهانی معجزه معاصر را شکل داد.

معجزه طبس دارای ابعاد و پیامهای مختلفی است که باید برای نسل امروز و نسل آینده تبیین شود تا جایگاه این واقع در تمامی ادوار محفوظ بماند. در همین راستا و برای تبیین اهمیت و آثار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی واقعه طبس، خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان به سراغ چند تن از اساتید و مسئولین حوزه علمیه کرمان رفته است و پیرامون این موضوع با آنان به گفتگو نشسته است.

انقلاب اسلامی نمونه کوچکی از حکومت حضرت ولی عصر (عج) است

حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی، مدیر حوزه علمیه کرمان حادثه طبس را یک نمونه از آیه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» (قصص/5) دانست و افزود: در نظام الهی بشریت باید حکومت الهی تحت رهبری حضرت ولیعصر (عج) را تجربه کند که برای رسیدن به آن حکومت لازم است مردم و نسل‌های منتظر تجربه‌ای در این زمینه داشته باشند تا آن حکومت الهی جهانی قابل فهم و هضم‌ برایشان باشد.

وی در ادامه جمهوری اسلامی را نمونه کوچکی از حکومت حضرت ولی عصر (عج) خواند و گفت: بر اساس پیشگویی‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری این جمهوری اسلامی بستری برای تجربه بشریت از نمونه کوچک حکومت تحت رهبری حضرت ولی عصر (عج) است و بشریت با ممارست در این زمان خود را برای حکومت الهی آماده میکند.

واقعه طبس دلیلی محکم بر اراده الهی در حمایت از انقلاب است

مدیر حوزه علمیه کرمان افزود: در نتیجه اراده الهی حامی این انقلاب است و زمانی که اراده الهی به چیزی تعلق گیرد، هر تفکر و قدرتی که در مقابل آن بخواهد مقاومت کند شکستش حتمی است. که طبس که از نمونه‌ای از آن است.

وی افزود: حمایت از اسرائیل این غده سرطانی و داعش یکی دیگر از برنامههای دشمن است که انقلاب اسلامی با نصرت الهی آنها را در این زمینه خار و ذلیل کرده است. آخرین مانع و سدی که دشمن ایجاد کرده است از طریق مسائل اقتصادی است که اگر مردم همچون رهبری در این زمینه هوشمندانه عمل کنند به لطف خداوند این مانع نیز برطرف شدنی است.

واقعه طبس تحقق وعده الهی است

حجت الاسلام علی دسترنج استاد سطح عالی حوزه علمیه کرمان نیز واقعه طبس را تحقق وعده الهی در آیه « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» (محمد/7) خواند و تصریح کرد: پیام این آیه به مردم ایران و مردم جهان این است که اگر خداوند را یاری کنید خدا نیز شما را یاری میکند که نصرت الهی در صحرای طبس در پی این وعده بود.

وی ادامه داد: خداوند در وعدههای خود تخلف نمیکند. اگر مردم در صحنه اجتماع از دین حمایت کنند خداوند نیز از آنها حمایت خواهد کرد. در زمان انقلاب اسلامی چون ملت ایران در راه حمایت از دین خداوند از جان و مال خود گذشتند و در حقیقت و تحقق اهداف اسلام حرکت کردند نصرت الهی هم شامل آنها شد و در واقعه طبس و لحظهای که دشمن با تمام قوا در پی براندازی این انقلاب برآمده بود خداوند نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

شکست آمریکا در طبس ادامه سنت الهی در شکست و تحقیر مستکبرین بود

استاد حوزه علمیه کرمان حادثه طبس را در ادامه سنت الهی در شکست و تحقیر مستکبرین دانست و افزود: سنت الهی در طول تاریخ شکست مستکبرین مغرور با بی ارزشترینها بوده است. قصه طبس قصه نمرود و پشه است و قصه ابرهه و ابابیل است. در حادثه طبس اینبار شنها مامور خداوند شدند تا بینی آمریکا را به خاک بمالند و با ایجاد یک طوفان شن محدود در همان منطقه باعث سقوط آنها شد.

ماجرای طبس را عنایت الهی در برابر تبعیت مردم از ولی فقیه زمان است

حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه کرمان هم ماجرای طبس را عنایت الهی در برابر تبعیت مردم از ولی فقیه زمان دانست و افزود: در پیش از انقلاب و بعد از آن مردم از ولی فقیه زمان خود امام خمینی (ره) تبعیت کردند تا انقلاب در عرصههای مختلف به پیروزی رسید. مردم به دستور جهاد امام در جبهههای جنگ شرکت کردند و حال آنکه در همان زمان تحریمها، مشکلات داخلی و خیانتهای برخی مسوولین مشکلات زیادی را پدید آورده بود اما مردم برای عمل به فرمان امام بهانهای نیاوردند و با عمل به وظیفه خود نصرت الهی را شامل حال خود کردند.

وی، شرایط امروز را مساوی با شرایط اول انقلاب دانست و تبعیت از امر ولی فقیه را موجب پایداری و استمرار موفقیتهای انقلاب برشمرد و تصریح کرد: امروزه نیز همینگونه است و اگر ما بخواهیم از امدادهای غیبی خداوند برخوردار باشیم بایستی در مسیر استقامت باشیم و زمانی که رهبری خط را نشان میدهد باید دنبال روی آن باشیم.

حمایت از کالای ملی وظیفه امروز مردم

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی حمایت از کالای ایرانی را وظیفه امروز مردم دانست و بیان داشت: مردم امروز هم باید بدون هیچ بهانهای از فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی تبعیت کنند، زیرا دشمنی استکبار جهانی با این انقلاب تنها در واقعه طبس خلاصه نشده است و امروز مساله اقتصادی مورد تهاجم دشمنان است که اگر مردم در این زمینه به وظیفه خود به درستی عمل کنند باری دیگر عنایت الهی شامل حال ما میگردد و در این مساله هم پیروز خواهیم شد.

شکست آمریکا در طبس یک نمونه در اثبات معجزه بودن انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان، نیز ماجرای طبس را مثبت معجزه بودن انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: شکست آمریکا در طبس در واقع یک نمونه و مثال دیگری در کنار هزارن نشانه دیگر در اثبات معجزه بودن انقلاب اسلامی است. معجزهای که شکست تئوریک دکترین نظامی آمریکا را دربرداشت.

وی افزود: در قضیه طبس آمریکایی‌ها محاسبات زیادی انجام داده بودند و با ماه‎ها کارشناسی و تحقیق، پروژه کلانی در براندازی انقلاب چیده بودند، اما این شکست در واقع دکترین علمی، نظامی و جنگی آنها را زیر سوال برد و عقلانیت الهی انقلاب اسلامی را اثبات کرد.

تهاجم دشمنان دائمی است و باید در این مساله پژوهش شود

حجت الاسلام انجم شعاع، تهاجم دشمنان را دائمی دانست و گفت: این حمله و تهاجم دائمی است و تنها معطوف بر تهاجم نظامی نیست. تهاجم دشمن در عرصه‌های دیگر هم وجود دارد و در آن اگر به وظایف خود عمل کنیم و نقش خود را به درستی انجام دهیم نصرت خداوند شامل حال ما می‌شود.

وی، تبیین و واکاوی نقشههای دشمن را وظیفه مردم ایران دانست و تصریح کرد: حال که این درگیری دائمی است، ما باید لایه‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارد و میدان‌های مختلف و ابعاد مختلف آن را شناسایی و تبیین کنیم. ما باید این مباحث را مورد بررسی و پژوهش دقیق قرار دهیم. در این میان نقش طلاب در شناخت دکترینهای نظامی و جنگی آمریکا و واکاوی چگونگی عمل امام و انقلاب در برابر نقشه های دشمنان و رمز پیروزی بر این مساله است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha