جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 اولین همایش پژوهشی مدارس علمیه شهرستان دشتی برگزار شد

پیش از ظهر امروز اولین همایش پژوهشی مدارس علمیه شهرستان دشتی با حضور امام جمعه این شهرستان و مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در سالن اجتماعات آموزش و پرورش خورموج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر پیش از ظهر امروز اولین همایش پژوهشی مدارس علمیه شهرستان دشتی با حضور امام جمعه این شهرستان و مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در سالن اجتماعات آموزش و پرورش خورموج برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحسن مصلح در این همایش با تبریک اعیاد شعبانیه به فضیلت این ماه و برخی اعمال آن پرداخت و گفت: مناجات شعبانیه یکی از شاخص ترین اعمال این ماه است و امام راحل و مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود نسبت به اهمیت این مناجات تاکیداتی داشته اند.

امام جمعه شهرستان دشتی در ادامه سخنان خود به صفات خداوند اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از صفات پروردگار ستار العیوب بودن است اظهار داشت: معنای ستار بودن خدا، آن است که اعمال انسان ها را از دیگر انسان ها می پوشاند تا آبروی آنان حفظ شود.

وی به پیشرفت مدارس علمیه شهرستان دشتی اشاره کرد و ابراز داشت:  در این غوغا سالاری مادی که در دنیا حاکم است سه مدرسه علمیه به عنوان سه شجره طیبه در شهرستان دشتی ساخته شده که ثمره این مدارس باید تربیت انسان های روحانی، معنوی و عالم ربانی باشد و اگر غیر از این باشد بدین معناست که کاری انجام نشده است.

حجت الاسلام مصلح با تقدیر از تلاش اعضای دبیرخانه اولین همایش پژوهشی مدارس علمیه شهرستان دشتی گفت: با توجه به اینکه اولین سال برگزاری این همایش پژوهشی است اما تعداد 70 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که نوید آینده خوب و درخشانی را در این شهرستان در عرصه پژوهش می دهد.

در این مراسم دو تن از طلاب که مقاله آنها شایسته ویژه شده بود خلاصه ای از مقاله خود را قرائت کردند.  

گفتنی است در پایان این مراسم از 24 نفر از برگزیدگان این همایش پژوهشی که مقاله آنها حائز رتبه شده بود تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha