پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
كرسي آزاد انديشي؛ مدرسه علميه الزهرا جويبار

حوزه/ در کرسی آزاداندیشی با عنوان« زمان شناسی و نیاز شناسی تربیت جنسی فرزند از منظر اسلام» موضوع آموزش جنسی به کودکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه در مازندران، خانم رجبی، کارشناس تفسیر و علوم قرآنی به عنوان ارائه کننده بحث «زمان شناسی ونیاز شناسی تربیت جنسی فرزند از منظر اسلام»، در کرسی مدرسه علمیه الزهرا(س) جویبار، ضمن تعریف تربیت و انواع آن، به تبیین موضوع کرسی پرداخت و گفت: زمان شناسی و نیاز شناسی تربیت جنسی به معنای شناختن زمان های مختلف ارائه تربیت جنسی و شناخت اینکه بر اساس جنسیت کودک چه نوع از تربیت جنسی مورد نیاز است.

وی با تاکید بر انتخاب همسر شایسته، تصریح کرد: اصلاح نفس والدین قبل از ازدواج بر پاکی نسل اثر می گذارد، لذا تربیت جنسی باید از دوران قبل از تولد فرزند شروع شود. همچنین رعایت توصیه های اسلام در هنگام انعقاد نطفه، دوران کودکی و ... نیز بر طهارت نسل بسیار تاثیر گذار است.

این کارشناس علوم قرآنی اعلام کرد: حفظ حریم خانه، عدم دسترسی به ماهواره و کنترل فرزندان و دوستان وی،  نیز جزئی از مراحل تربیت جنسی فرزند است.

وی به نقش تغذیه با غذاهای با طبع گرم در افزایش میل جنسی فرزندان اشاره و تصریح کرد: خانواده ها باید از این نوع غذاها برای تغذیه فرزندان اجتناب کنند.

رجبی با اشاره به سند 2030 گفت: لازم است والدین به فرزندان خود آگاهی داده و به آنها بیاموزند که چگونه در مقابل درخواست های نابجای دیگران پاسخ منفی داده و یا از خود مراقبت کنند .

مریم علیزاده، استاد منتقد این کرسی نیز ضمن انتقاد از مطالب مطرح شده، بیان کرد: دادن آگاهی های جنسی به کودکان مانع از تعرضات جنسی کودکان نخواهد شد، و آمارکودک آزاری در غرب که به کودکان مسائل جنسی و خود مراقبتی را آموزش می دهند دلیل بر مدعای ما است.

وی با مقایسه سبک زندگی قدیم و جدید اظهار داشت: تغذیه و جدا سازی اتاق والدین و فرزندان، جدا سازی بستر خواب کودکان شرط لازم برای تربیت جنسی است، اما شرط کافی نیست.

خانم زهراپور به عنوان استاد داور هم به جمع بندی مباحث پرداخت و گفت: رفتار نامناسب والدین باعث بلوغ زودرس کودکان شده و رشد جسمی کودک را مختل می کند؛ لذا  رعایت حریم ها در منزل توسط والدین و پرهیز از معاشرت با خانواده ها و دوستان ناباب توصیه می شود..

وی در ادامه با اشاره به سند 2030 گفت: دادن آگاهی های جنسی به کودک فوق العاده اشتباه است و این کار در اکثر موارد از تجاوزات به کودک جلوگیری نمی کند، زیرا کودک، قدرت دفاع ندارد، بنابراین لازم است والدین مراقبت های نامحسوس خود را از فرزند زیاد کنند تا جایی که فرزند حساس نشود.

استاد حوزه علمیه خوهران مازندران اعلام کرد: تا زمانی که کودک، سوالی در مورد مسائل جنسی نپرسید، نباید در این مورد با او صحبت کرد و باید در صورت سؤال به صورت سربسته برای او توضیح داد.

زهراپور به نقش تغذیه در رشد جسمی فرزند تاکید کرد و اظهار داشت: اکثر غذاهای با طبع گرم مقوی و مورد نیاز رشد فرزند است که باید در سنین رشد از نظر غذایی به آنها رسید، لکن باید با ورزش، بازی وکارهای دیگر انرژی وی را تخلیه  و اوقات فراغتش را پر کرد تا در تنهایی به  خیال پردازی و ... نپردازد.  

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha