پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام خدری با تاکید بر این که آموزش عرصه کار پژوهش را تنگ کرده است، تصریح کرد: پژوهش لازمه نوآوری است و اگر تحقیق و پژوهش نباشد تولید فکر نیز به وجود نمی آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در اولین همایش پژوهشی مدارس علمیه شهرستان دشتی، با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش گفت: متاسفانه در حوزه های علمیه آن طور که شایسته نام پژوهش است، ساماندهی نشده و همچنان به صورت شیوه قدیمی به این عرصه نگاه می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در حوزه های علمیه باید به مساله پژوهش به صورت جدی تر پرداخته شود، اما متاسفانه آموزش عرصه کار پژوهش را تنگ کرده است؛ پژوهش لازمه  نوآوری است و اگر تحقیق و پژوهش نباشد تولید فکر نیز به وجود نمی آید.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز با بحران های بسیاری مواجه هستیم تصریح کرد: بسیاری از مسائل و ضرورت ها یک حالت بحرانی را ایجاد کرده است و به لحاظ فکری و اندیشه ای ما را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

حجت الاسلام خدری به مطالبه جامعه از حوزه علمیه پرداخت و گفت: جامعه به سرعت نسبت به مسائل مختلف از حوزه علمیه مطالبه می کند این درحالی است که حوزه علمیه فاقد امکانات لازم برای پاسخگویی به این مطالبات است و از سویی مسؤولان و متولیان امر برنامه ریزی مناسبی برای حمایت از حوزه های علمیه و دادن امکانات به آن نداشته اند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه حوزه علمیه باید بسیار جلوتر از وضعیت کنونی باشد، افزود: کارهای پژوهشی که تعریف می شود و ناظر به نیاز و ضرورت جامعه باشد، درحالی که اگر به بانک مقالات حوزه های علمیه مراجعه کنیم بسیاری از مقالات و آثار تکراری است.

حجت الاسلام خدری بر لزوم تقویت انگیزه و اشتیاق به نوشتن در طلبه تاکید کرد و گفت: آموزش روش های برای مقاله نویسی یکی از کارهایی است که می توان انجام داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha