جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ آیت الله علما اصلاح و هدایت آدمی را در گرو تربیت نفس دانست و گفت: اگر ادراک و جوهره وجود انسان تربیت شود، اعضاء و جوارح آدمی جنبه الهی پیدا می کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، در جمع  طلاب و اساتید مدارس علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب و امام خمینی(ره) کرمانشاه، با استناد به حدیث نبوی(ص) القَلبُ مَلِكٌ و لَهُ جُنودٌ، گفت: به هر شکلی که دل و جان و جوهره وجود را  تربیت کنیم همان طور هم دستور می دهد.

وی، اصلاح و هدایت آدمی را در گرو تربیت نفس دانست و افزود: اگر ادراک و جوهره وجود انسان تربیت شود، اعضاء و جوارح آدمی جنبه الهی پیدا می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهمیت مسائل تهذیبی و علل تعطیلی دروس حوزوی در روزهای پنج شنبه، افزود: تعطیلی دروس حوزه علمیه نجف اشرف در روز پنج شنبه و کوچ طلاب به کربلای معلی برای زیارت، انس معنوی و تربیت وجودی بود.

آیت الله علما با اشاره به اینکه در صورت مراقبت و مواظبت انسان در نیات، حالات و سکناتش تمامی اعمالش جنبه عبادی پیدا می کند، اظهار کرد: تحصیل و تبلیغ علوم دینی عبادت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند ماه های رجب و شعبان و رمضان همه اش عید است، گفت: حقیقتاً کسانی که در این فضای معنوی قرار بگیرند برایشان سرتا سر عید، بشارت و رحمت است.

وی در ادامه با بیان اینکه خیلی از بزرگان علماء منتظر ماه رجب، شعبان و عده ای دیگر منتظر ماه رمضان بودند، افزود: فضای وجودی علماء با برخورداری از لطافت روحی، طالب و خواستگار مفاهیم معنوی بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha