جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: باید یک طلبه بر روی جامعه خود تأثیرگذار باشد، به همین خاطر طلاب حوزه های علمیه نباید از نقش مهم و اساسی خود غافل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات شهید چمران برگزار شد، گفت: امروز باید حوزه های علمیه در عرصه های مختلف به ویژه فضای مجازی فعالیت چشمگیری داشته باشند، چرا که امروز دشمنان در تلاش هستند که نسل نوجوان و جوان را به سمت برنامه های ضد فرهنگی و اخلاقی سوق دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود:  امروز دشمن به وسیله ابزارهای مختلف در فضای مجازی سرمایه گذاری کرده است، به همین خاطر باید نهادهایی نظیر حوزه علمیه نیز در این راستا نقش آفرینی کنند.

وی با بیان این که رسالت حوزه و حوزویان همان رسالت انبیاء است، اظهار کرد: حوزه علمیه تبیین کننده و حافظ دین و اخلاق و تقویت کننده روحیه دینی مردم به ویژه نسل جوان است، لذا باید یک طلبه بر روی جامعه تأثیرگذار باشد، به همین خاطر طلاب حوزه های علمیه نباید از  نقش مهم و اساسی خود غافل شوند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نقش اساسی روحانیت در تربیت دینی و اخلاقی نسل جوان غیرقابل کتمان بوده و امروز به فضل خداوند و به برکت پیشرفت هایی که در عرصه پژوهش و تبلیغ به وجود آمده، فضای تربیتی بسیار موثری ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: روحانیت بر اساس رسالت ذاتی خود، با تبیین معارف و آموزه های دینی در جامعه، در راستای هدایت جامعه به سوی ارزش ها و بصیرت افزایی تلاش می کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تربیت نقش اساسی در زندگی انسان ها دارد و با بررسی زندگی علما و انسانهای موفق در می یابیم که آنها تربیت یافتگان مدارس، حوزه ها و اساتید صاحب دل و صاحب نفس بوده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha