جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آزمون

حوزه/ همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی حوزه علمیه برادران استان قزوین با شرکت ۲۵۰ نفر و با حضور مدیر حوزه علمیه استان، در سالن اجتماعات شهید چمران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، همزمان با سراسر کشور، صبح امروز آزمون ورودی حوزه علمیه برادران استان قزوین با شرکت ۲۵۰ نفر و با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان، در سالن اجتماعات شهید چمران برگزار شد.

حجت الاسلام رسول نوروزی، در جمع داوطلبان  شرکت کننده درآزمون ورودی حوزه علمیه قزوین گفت: ایمان قوی و اعتقاد به جهان آخرت و حسابرسی اعمال انسان را وادار به تهذیب نفس و خودسازی می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین افزود:  اگر انسان ایمان و اعتقاد قوی داشته باشد، در مقابل هوا و هوس های نفسانی مقاومت می کند و برای رسیدن به قرب الهی نهایت کوشش خود را به کار می گیرد.

وی اظهار کرد: انسانی که به معاد معتقد نباشد، زندگی را محدود به این دنیا می داند و از خداوند و عقاب اخروی ترسی ندارد، لذا تا زمانی که منافعش ایجاب می کند به دستورات الهی و اخلاقی عمل می کند، اما هرجا که در دو راهی دنیا و آخرت قرار می گیرد دنیا را بر می گزیند.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مومن واقعی چون به بخشندگی و سخاوت خداوند معتقد است، لذا از رحمت  الهی نا امید نمی شود و چون به عدل الهی ایمان دارد از حسابرسی قیامت و چگونگی روبرو شدن با خداوند متعال ترس دارد.

وی در ادامه خطاب به داوطلبان تحصیل در حوزه علمیه قزوین، بیان کرد: بعد از قبولی در این آزمون و همچنین مصاحبه شفاهی، در برنامه ای تحت عنوان دوره اختبار و تثبیت شرکت می کنید تا از فضای برنامه های درسی و آموزشی حوزه علمیه اطلاع پیدا کنید.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: نتایج این آزمون خردادماه سال جاری از طریق سایت پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه قزوین به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha