شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه روحانیت دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند، گفت: برخی مغرضانه خدمات نظام را زیر سؤال می‌برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از دامغان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، امروز در نخستین نشست مجمع علمای شهرستان دامغان به میزبانی حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان، اظهار داشت: مسئولان باید در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی کشورمان شرح وظایف و رسالت خود در برابر انقلاب اسلامی را مرور کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه آیا همه مردم برکات بی‌شمار انقلاب را می‌دانند؟، تصریح کرد: عده‌ای زمان حکومت گذشته را ندیده‌اند و متأسفانه مغرض هستند و دستاوردهای گسترده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را هیچ عنوان می‌کنند و ادعا دارند که وضعیت ملت ما در زمان گذشته بهتر بوده است، حال وظیفه روحانیان و علما این است که درس و مجلس و محراب برکات بسیار انقلاب اسلامی را بیان کنند.

وی افزود: یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی نماز جمعه است، طلاب و روحانیان باید حضور پررنگی در نماز جمعه داشته باشند تا الگویی برای دیگر اقشار جامعه باشد، حضور طلاب و روحانیان زینت صفوف نماز جمعه است.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه صلاح و فساد مردم به صلاح و فساد حاکمان و مسئولان و علما و دانشمندان هر مرزوبوم وابسته است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مردم سلامت اخلاقی و روحی داشته باشند باید اصلاح و سلامت را از خود آغاز کنیم، سلامت و فساد عالمان به جامعه سرایت می‌کند.

وی، دامغان را دیاری عالم پرور و سرزمین مردمان دین‌دار و سخت‌کوش نامید که متأسفانه درگذشته مظلوم واقع‌شده است و افزود: راه‌حل همه مشکلات شهرستان دامغان وحدت مسئولان و ید واحده بودن مردم است، محور وحدت باید امام‌جمعه پرتلاش دامغان باشد که شایسته است از موضع‌گیری‌های بسیار خوب ایشان در خطبه‌های نماز جمعه قدردانی نمایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha