جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ امام جمعه چغادک نقش شورای فرهنگ عمومی را جهت دادن به مسائل فرهنگی جامعه دانست و ابراز داشت: برخی از مسائل که لازم است بهتر روی آن کار شود و مورد تاکید اسلام است می تواند توسط شورای فرهنگ عمومی به آن مسئله پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در جلسه آغاز به کار شورای فرهنگ عمومی شهر چغادک، با تبریک اعیاد شعبانیه هدف از برگزاری این جلسه را راه اندازی و تبیین اهداف و وظایف این شورا عنوان کرد و گفت: پس از پیگیری ها و درخواست هایی که برای شکل گیری این شورا صورت گرفت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر موافقت خود را با شکل گیری این شورا ابراز داشتند.

امام جمعه چغادک در ادامه به توصیه های مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ عمومی اشاره کرد و با استناد به جمله معظم له مبنی بر این که «فرهنگ هویت یک ملت است، ارزش های فرهنگی روح و معنای حقیقی یک ملت است»، گفت: از آنجایی که کار فرهنگی بر عهده مردم است این سوال پیش می آید که نقش نظام و دولت در این عرصه چیست؟

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این پرسش عنوان کرده اند «فرهنگ متکی به مردم است، سپردن مسائل فرهنگی به مردم، نافی وظیفه نظارتی و هدایتی دولت نیست و حضور دولت در فرهنگ هم به معنای سلب حضور مردم نخواهد بود».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نقش شورای فرهنگ عمومی را جهت دادن به مسائل فرهنگی جامعه دانست و ابراز داشت: برخی از مسائل که نیاز است بهتر روی آن کار شود و مورد تاکید اسلام است می تواند توسط شورای فرهنگ عمومی به آن مسئله پرداخته شود.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی، امور فرهنگی شهر را شناسایی می کند، اظهار داشت: فاصله گرفتن از عافیت طلبی شخصی، گرایش به انجام حرکت دسته جمعی و پرهیز از کار فردی و فردگرایی و وظیفه شناسی از جمله اموری است که این شورا می تواند با تصمیمات و تدابیر خود جامعه را به این سمت سوق دهد.

امام جمعه چغادک با بیان این که نسبت به فرهنگ عمومی جامعه وظیفه شرعی داریم، گفت: امیدواریم شکل گیری این شورا بسیاری از دغدغه های مردم را رفع کند.

گفتنی است شورای فرهنگ عمومی شهر چغادک اولین شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر است که در سطح شهر تشکیل می شود و مابقی شوراهای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان یا استان برگزار شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha