شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: باید مردم را به با فرهنگ پرداخت زکات و اثرات دنیوی و اخروی آن بیش از پیش آشنا نمود ، چرا که این مسئله سبب تقویت این فریضه دینی می شود و تبلیغ صحیح زکات از سوی روحانیت می تواند بسیار راه گشا و موثرباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی در مراسم تقدیر از مبلغین و روحانیون طرح زکات شهرستان قزوین، گفت: در جهت احیای زکات و ادای آن اعم از واجب و مستحبی باید  قدم‌های بلندی برداشته شود چراکه زکات از دستورات دین اسلام است و یکی از مولفه‌های پررنگ ریشه‌کن شدن فقر در اسلام به شمار می‌رود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین افزود: زکات مانند خونی است که به پیکر جامعه تزریق می‌کنیم و می‌توان بسیاری از مشکلات را با آن برطرف کرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مال و ثروت یک نعمت بزرگ الهی است، خاطرنشان کرد: اگر انسان مال و ثروت خود را در راه های صحیح و ضروری صرف کند او راه به اوج سعادت ابدی می رساند.

این فعال فرهنگی با بیان این که با پرداخت زکات، دو قشر زکات دهنده و گیرنده حیات طیبه را به جامعه ارمغان می آورند، ادامه داد: زکات باید گرفته شود و کمیته امداد به عنوان عاملین این امر می توانند در ترویج این فرهنگ اثر گذار باشند.

وی تصریح کرد: باید مردم را به با فرهنگ پرداخت زکات و اثرات دنیوی و اخروی آن بیش از پیش آشنا کرد، چرا که این مسئله سبب تقویت این فریضه دینی می شود و تبلیغ  صحیح مسأله زکات از سوی روحانیت می تواند بسیار راه گشا و موثر باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین بیان داشت: خداوند در قرآن کریم به اهمیت کمک به نیازمندان تاکید کرده و زکات برای مستمندان به منظور دستگیری افراد بی بضاعت، یک امر پسندیده در دین مبین اسلام است.

وی با تاکید بر این که زکات باید برای محرومین و عمران و آبادی هزینه شود، ادامه داد: زکات در جامعه مزایای زیادی دارد يکی از آثار مثبت و مهم پرداخت زکات محروميت‌زدايی است  واین امر سبب می شود تا کشاورزان  بیشتر برای پرداخت زکات ترغیب شوند.

حفظ کرامت نیازمندان

علی اصغر کشاورز، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قزوین نیز در این مراسم گفت:  نیازمندان در جامعه با در نظر گرفتن حفظ آبروی آنها شناسایی شده و از طریق درآمد زکات، به معیشت آنها کمک می شود؛ تلاش و برنامه ریزی دقیق و ارتباط مستقیم با مردم باعث نهادینه سازی فرهنگ زکات در جامعه می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قزوین تصریح کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی امور زکات که به عنوان واجبات مسلمانان جایگاه ویژه ای در دین اسلام دارد از الزامات فعالیت ها در زمینه زکات است و صدا و سیما و رسانه ها می توانند می‌تواند با استفاده از سخن بزرگان، روایات و احادیث برنامه‌هایی تولید کند که منجر به نهادینه کردن فرهنگ زکات در بین مردم شوند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون باید در منابر و سخنرانی های خود به بحث اهمیت زکات بپردازند چون جامعه ای که زکات نپردازد، در آن بارندگی نیست و نشاط در کشاورزی وجود ندارد،گفت: خداوند زکات را برای فقرا قرار داده است تا بوسیله آن برخی از نیازهای نیازمندان مرتفع شود و خداوند متعال  موضوع زکات را هدف دار قرار داده است .

کشاورز با اشاره به اینکه همه ما مامور هستیم و باید در امر زکات همه همت کنند تا با کمک همدیگر و همراهی روحانیون ومبلغین  این فریضه مهم قرآنی را به خوبی ترویج نماییم،خاطرنشان کرد:زكات در دين مبين اسلام به روايات غيرقابل انكار، زمينه قبولي همه اعمال به شمار می رود و تمام اهداف ما در اين دنيا برای نزديكی به خداوند است و ترويج و پرداخت زكات نيز يكی از گام هايی است كه با آن می توان به خداوند نزديك شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha