جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، مسئله انتخابات پارلمانی لبنان محور سخنان خود قرار داده و اشاره کردند: مردم در انتخابات روز یکشنبه به مسئولیت ملی خود عمل و در خصوص سرنوشت لبنان و ملت آن به دقت بیاندیشند و با تکیه بر عقل و منطق کسانی را انتخاب کنند که امنیت، حاکمیت و استقرار لبنان را از خطر حفظ کنند، به ویژه که در جنگ "جرود عرسال" مشخص شد که خطر تروریسم تا چه اندازه لبنان را تهدید می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، مسئله انتخابات پارلمانی لبنان محور سخنان خود قرار داده و اشاره کردند: مردم در انتخابات روز یکشنبه به مسئولیت ملی خود عمل و در خصوص سرنوشت لبنان و ملت آن به دقت بیاندیشند و با تکیه بر عقل و منطق کسانی را انتخاب کنند که امنیت، حاکمیت و استقرار لبنان را از خطر حفظ کنند، به ویژه که در جنگ "جرود عرسال" مشخص شد که خطر تروریسم تا چه اندازه لبنان را تهدید می کند.

سید فضل الله: انتقال سفارت آمریکا به قدس، اولین گام در حذف مسئله فلسطین است

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه گفت: با تشکیل شورای ملی فلسطین، ما از تمامی جناح های مقاومت فلسطین و کسانی که به مسئله فلسطین توجه دارند می گوییم که شعارشان در این مرحله یکپارچه باشد؛  چرا که میزان توطئه هایی که ملت و مسئله فلسطین را هدف قرار می دهد، بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: الان وقت آن نیست که همدیگر را خیانتکار بخوانید و متهم کنید، این مرحله بسیار خطرناک است و نباید سازش جایگزین مسئله فلسطین شود.

سید فضل الله افزود: جهان منتظر دوازه ماه میلادی است، نه به خاطر اینکه این تاریخ موعد انتقال سفارت آمریکا به قدس است، بلکه این اقدام، اولین گام در جهت حذف مسئله فلسطین است و این مسئله نیازمند وحدت داخلی و تلاش برای بازگرداندن مسئله فلسطین به صحنه است که در غیر این صورت در اختلافات داخلی غرق می شود.

امام جمعه بیروت در بخش دیگر خطبه به اتهامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران مبنی بر اینکه ایران برنامه ساخت سلاح هسته ای خود را از سال ها پیش از نگاه جامعه بین الملل مخفی می کند، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص این ادعا باید به دو نکته اشاره کرد؛ اول اینکه، این ادعا یک دروغ ساختگی است که به شنیدن آن عادت کردیم همچنان که در خصوص عراق نیز چنین بود به گونه ای که یک سری اسناد را ارائه داد که بعدها مشخص شد که جعلی و ساختگی بود، دوم اینکه این اتهامات از کسی صادر می شود که دارای زرادخانه هسته ای و بیش از دویست موشک هسته ای است.

شیخ الخطیب خواستار مشارکت گسترده در انتخابات پارلمانی لبنان شد

شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه خواستار مشارکت گسترده در انتخابات پارلمانی لبنان شد و گفت: لبنانی ها باید کسی را انتخاب کنند که از اصولی که از لبنان حمایت و سرزمین آن را آزاد و توطئه تروریست های صهیونیستی و تکفیری را خنثی کرد، بهرمند باشد.

وی اشاره کرد: انتخابات یک مناسبت ملی برای نشان دادن آزادی بیان و رقابتی به دور از اختلافات طایفه ای و منطقه ای است که لبنانی ها تلخی ها و ناگواری های آن را چشیده اند.

شیخ الخطیب تصریح کرد: نامزد ها باید از بیان سخنان تحریک آمیز و تفرقه انگیز طایفه ای دوری کنند و به آرامش و حفظ امنیت و استقرار کشور پایبند باشند.

شیخ دعموش: ولیعهد سعودی آماده است که میلیاردها دلار برای جنگ آمریکا و اسرائیل علیه لبنان، ایران و سوریه بپردازد

 شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه گفت: ما در حزب الله با قدرت وارد انتخابات پارلمان شدیم و حمایت از لبنان تنها از طریق حمایت سیاسی مقاومت انجام می گیرد و تنها کسانی می توانند در پارلمان در کنار ما باشند که در برابر توطئه ها از مقاومت حمایت کنند.

وی اشاره کرد: لبنان با مقاومت، ملت و قدرتش همچنان مورد هدف قرار دارد؛ چرا که آمریکا و عربستان سعودی که پروژه هایشان در منطقه با شکست مواجه شده است، در مقابل این شکست سکوت نکرده و با جنگ خود علیه محور مقاومت ادامه خواهند داد و به تجاوز به منطقه تشویق می کنند.

شیخ دعموش تصریح کرد: ولیعهد عربستان سعودی آماده است که صد ها میلیارد دلار برای حمایت از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه لبنان، ایران و سوریه بپردازد؛ تا زمانی که ما در دایره هدف گیری قرار داریم نیازمند مقاومت و معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت و حمایت آن هستیم و این حمایت از طریق مشارکت گسترده در انتخابات و رأی دادن به لیست "امید و وفا" و لیست هم پیمانان امکان پذیر است.

عضو ارشد حزب الله اشاره کرد: توطئه داخلی علیه مقاومت و تحریک علیه آن همچنان ادامه دارد و برخی هستند که هر روز اعلام می کنند که سلاح مقاومت غیر قانونی است و برخی برنامه انتخاباتی خود را خلع سلاح مقاومت معرفی می کند.

وی افزود: مردم شریف ما که در برابر اشغالگری و تجاوز اسرائیلی ها و تکفیری ها ایستادند و جانفشانی کردند، همان کسانی هستند که این مقاومت را ساختند و ما با آراء خود باید از آن حمایت کنیم.

شیخ حبلی: دارالفتوای لبنان جایگاه ملی خود را حفظ کند

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه از دارالفتوای لبنان و نماینده اهل سنت لبنان خواست نسبت به تمامی احزاب سیاسی موضع یکسانی داشته باشد و جایگاه ملی خود را حفظ کرده و از گروه خاصی علیه دیگری حمایت نکند، بلکه حلقه وصل میان احزاب و قدرت های سیاسی باشد.

شیخ حبلی از مردم لبنان خواست در انتخابات روز یکشنبه به مسئولیت ملی خود عمل و در خصوص سرنوشت لبنان و ملت آن به دقت بیاندیشند و با تکیه بر عقل و منطق از اختلافات مذهبی و طایفه ای دوری کنند و اسیر احساسات و گرایش ها نشوند.

وی اشاره کرد: کسانی را انتخاب کنید که امنیت، حاکمیت و استقرار لبنان را از خطر حفظ کنند، به ویژه که در جنگ "جرود عرسال" مشخص شد که خطر تروریسم تا چه اندازه لبنان را تهدید می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha