پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 449075
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
آزمون ورودی حوزه علمیه خوزستان

حوزه/مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان با شرکت ۲ هزار نفر داوطلب خبر داد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: آزمون ورودی حوزه علمیه استان با شرکت 2 هزار نفر داوطلب خواهر و برادر برگزار شد.

وی با بیان اینکه این آزمون در سطح هفت حوزه امتحانی در استان برگزار شد، افزود: در این آزمون داوطلبانی از سه رده سیکل، دیپلم و مقطع دانشگاهی شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام سعادتی گفت: از این تعداد داوطلب پس از طی مراحل آزمون کتبی، شفاهی و گزینش تعداد 570 طلبه خواهر و برادر برای سال تحصیلی آتی جذب مدارس علمیه خراسان شمالی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه اولیه آزمون هشتم خرداد اعلام و پس از آن مصاحبه از داوطلبان پذیرفته شده انجام می‌شود، اظهار داشت: اسامی قبول‌شدگان در مدارس علمیه استان هم بیستم تیرماه اعلام خواهد شد.

 مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی پس از آن باید در مراحل مصاحبه حضوری و دوره آموزشی یک ماهه اختیار و تثبیت شرکت کرده و در صورت کسب نمره قبولی در این مراحل و طی نمودن مرحله گزینش، پذیرفته نهایی محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب پذیرفته شده در سطح 15 مدرسه علمیه که شامل 9 مدرسه علمیه برادران و 6 مدرسه علمیه خواهران است، جذب و مشغول تحصیل علوم دینی می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha