جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 449230
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
گفتگو

حوزه/ نویسنده کتاب «فرزانگان علم و سخن» استان قزوین از چاپ این اثر ارزشمند درسال جاری خبر داد.

رضا صمدیها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین گفت: کتاب «فرزانگان علم و سخن» در 600 صفحه به معرفی مجتهدین و وعاظ معروف استان قزوین می پردازد که از قرن یازدهم هجری قمری تا عصر حاضر می زیسته اند و دست نوشته ها، آثار و تالیفات و رساله های عملی به انضمام اجازات اجتهاد در این کتاب جمع آوری شده که به زودی به چاپ خواهد رسید.

نویسنده کتاب «فرزانگان علم و سخن» افزود: در بخشی از این کتاب ارزشمند که به مدت 15 سال حاصل تلاش بنده بوده، شرح حال زندگی اساتید و شاگردان این علما و فرزانگان به چاپ رسیده است.

وی اظهار کرد: کتاب بعدی که در حال چاپ می باشد مشاهیر الموت قزوین بوده که در این خطه سرسبز علما و فرزانگان بسیاری زیسته اند که آثار و تالیفاتی نیز از این رجال و علمای حوزوی در 500 صفحه جمع آوری شده که در شش ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی بر لزوم شناساندن سبک زندگی علما و بزرگان به جامعه تاکید کرد و گفت: در استانی زندگی می کنیم که به لحاظ شخصیت های عالم بسیار غنی است و در مهد خود عالمان و فقیهانی تربیت کرده که نمونه آن مرحوم آیت الله باریک بین، مرحوم ابوترابی فرد، مرحوم مظفری و دیگر بزرگان حوزوی که امروز صاحبان قلم و نویسندگان کتاب باید ابعاد شخصیتی و سبک زندگی این علما و بزرگان را به نسل نوجوان و جوان بیشتر بشناسانند.

صمدی ها بر لزوم حمایت جدی مسئولین از نویسندگان در این عرصه تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha