جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت شورای امامان جماعت کانادا در میسیساگا برگزار شد

حوزه/ در سومین مراسم شام سالانه شورای امامان جماعت کانادایی که در میسیساگا برگزار شد، نخست وزیر کانادا ضمن ارسال نامه ای زحمات این شورا برای ایجاد وحدت در جامعه کانادا را ستایش کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، شورای امامان جماعت کانادایی، بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد خدمات این شورا را در سومین مراسم شام سالانه این شورا در میسیساگای کانادا برگزار کردند.

در آغاز این مراسم دکتر مصطفی خطاب دبیر شورای امامان کانادایی در پیامی به نمایندگی از مدیر شورا  ضمن شکر و سپاس  از خداوند، از امامان جماعت در مساجد مختلف در کانادا به خاطر کمک های مردمی و خدماتشان قدردانی کرد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز با انتشار بیانیه ای، فعالیت های این شورا به سبب ایجاد یک صدای متحد در جامعه مسلمانان کانادا را ستایش کرد.

در بیانیه نخست وزیر کانادا آمده است: شورای امامان جماعت کانادا برای مدت های طولانی صدای متحدی برای جامعه اسلامی کانادایی در سرتاسر کشور از جمله یک شبکه حمایتی و یک مرکز پشتیبانی بوده است. آن ها همچنین بسیاری از تلاش های خود را به نفع مردم کانادا در تمام زمینه ها اختصاص داده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حمایت های فعالانه آن ها از انسجام، همدلی و تنوع فرهنگی تضمین نموده که شورا قادر شود تمام کانادایی ها با تمام پیشینه های مختلف را گردهم جمع کند.

در این مراسم جوایزی به سبب زحمات امامان جماعت برای تبلیغ اسلام در میان جوامع و ایجاد همبستگی اجتماعی و مدارای اجتماعی اهداء گردید.

لازم به ذکر است شورای امامان جماعت کانادا در سال 1990 راه اندازی شد و هدف اصلی آن خدمت به جوامع اسلامی کانادا با ظرفیت های مختلف همچنین ایجاد یک سکوی متحد برای امامان جماعت کانادایی و واعظان دینی اعلام شده است.

چندین سازمان مسیحی و همچنین یهودی تاکنون توانسته اند روابط مثبتی با این شورا برقرار سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha