پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 450088
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
فصلنامه نقد انديشه»

حوزه/ مجوز انتشار فصلنامه «نقد انديشه» به مديرمسئولى پيام فضلى‌نژاد صادر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،‌ با تصويب هيئت نظارت بر مطبوعات، مجوز انتشار فصلنامه سه‌زبانه «نقد انديشه» در زمينه فرهنگ، جامعه و علوم انسانى به مديرمسئولى پيام فضلى نژاد صادر شد.
فضلى نژاد صاحب امتياز و مديرمسئول فصلنامه «نقد انديشه» از سال ١٣٩٣ تا ١٣٩٥ سردبيرى مجله عصر انديشه را برعهده داشت، اما در زمستان ٩٥ چاپ اين مجله به دليل موانع مالى متوقف شد و سال بعد نيز با تغيير سردبيرى به راه خود ادامه داد.
وی كه از سال ١٣٧٦ فعاليت هاى مطبوعاتى و پژوهشى خود را آغاز كرده، پس از صدور مجوز فصلنامه «نقد انديشه» معتقد است: خواهيم كوشيد كه همراه تيم تحريريه كه حدود ٥ سال است با يكديگر تجربه فعاليت‌هاى مشترك داريم، ابتدا موانع مالى انتشار فصلنامه را رفع كنيم؛ سپس در حد مقدوراتِ محدود موجود، برخى از فعاليتهاى گذشته را احيا سازيم. رويكرد ما همان خط مشى ساليان گذشته است كه تحت عنوان جنبش روشنفكران مبارز دنبال كرده‌ايم. در اين مسير نيز براى ما، استقلال بر انتشار اولويت دارد، اما از هيچ كوششى براى تولد اين مجله جديد دريغ نخواهيم كرد.

فضلی‌نژاد در سال‌های گذشته پنج همایش در قالب «شب‌های علوم انسانی» را برگزار کرده و مدیریت گالری هنری «اندیشمندان انقلاب اسلامی» را نیز برعهده داشته است. او عضو کمیسیون تخصصی علوم اجتماعی در «نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»، عضو پیوسته «فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران» در شیکاگو، عضو پیوسته «انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی ایران» و عضو پیوسته «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران» بوده است و در «هفدهمین جشنواره مطبوعات»، تندیس زرین و رتبه اول جشنواره را از آن خود کرد و دو سال بعد لوح تقدیر و جایزه ویژه «شورای عالی انقلاب فرهنگی» و لوح سپاس «همایش ملی ناتوی فرهنگی» را به دلیل پژوهش‌های خود دریافت کرد. فضلی نژاد بیش از صد سخنرانی در زمینه‌های پژوهشی مختلف سیاست، فرهنگ و علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور ایراد کرده است. كتابهاى شواليه هاى ناتوى فرهنگى، ارتش سرى روشنفكران و سينما، سياست، آزادى از تأليفات اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha