شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد منتظر الحجت مدیرکل صداوسیما مرکز سمنان

حوزه/ مدیرکل صداوسیما مرکز سمنان گفت: صداوسیمای مرکز سمنان در ایام ضیافت الله با تدارک ویژه‌برنامه‌هایی در هنگام افطار و سحر با مردم خداجو و روزه‌دار استان همراه خواهد بود.

محمد منتظر الحجت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های صداوسیما مرکز سمنان در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: صدای این مرکز برای هنگام افطار ویژه‌برنامه زنده «قرار عاشقی» را از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه الی ۲۱ با این آیتم‌ها به روی آنتن خواهد برد.

مدیرکل صداوسیما مرکز سمنان تصریح کرد: «سلامت در ماه مبارک رمضان» شامل مباحث پزشکی و رعایت نکات مهم در لحظه افطار، آیتم «من روزه اولی‌ام» با هدف تشویق و ترغیب روزه‌داری دختران و پسرانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، شرکت در جشن گل‌ریزان و کمک به نیازمندان با هدف گره‌گشایی در آیتمی بنام «کام دیگران را شیرین کنیم»، بخش گزارشی «سفره‌های ساده اما صمیمی» که شامل گزارش‌هایی است که توسط مخاطبان از سفره‌های افطارشان تهیه و ارسال می‌شود.

وی افزود: بحث کارشناسی در خصوص موضوع برنامه، تلفن‌ها و پیامک‌های مخاطبان، سرود و تصنیف‌های مناسب، ارتباط زنده جهت اطلاع‌رسانی مراسم یا برنامه‌های خاص در استان، پاسخ به سؤالات شرعی مخاطبان و احکام مربوطه به ماه مبارک رمضان، قطعاتی کوتاه از کلام بزرگان دین و طرح یک سؤال قرآنی با عنوان «مسابقه قرآنی» از آیتم‌های ویژه‌برنامه افطار صدای مرکز سمنان می‌باشند.

منتظر الحجت خاطرنشان کرد: «قرار عاشقی» به تهیه‌کنندگی احترام امیدیان و اجرای علیرضا امینیان، اعظم کاشانی، مازیار حاج علیان، زهره سیادتی و با گزارش‌هایی از مهران مجید پناه پخش خواهد شد.

وی افزود: «نسیم سحر» عنوان ویژه‌برنامه سحرگاهی صدای مرکز سمنان  به تهیه‌کنندگی علی زیاری و گویندگی محمدرضا خطیبی است که در سحرگاهان ماه مبارک رمضان به‌صورت زنده از ساعت ۳ الی ۴: ۳۰ با آیتم‌های زیر پخش خواهد شد و بحث کارشناسی، ارائه مطالب علمی و عرفانی با عنوان «در محضر علم»، گزارش‌هایی از مناطق مختلف شهری و روستایی، سخنانی از بزرگان دین، تفسیر نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی (ع)،  شرح دعاهایی از مفاتیح‌الجنان و شرح دعای سحر با عنوان «دفتر دل»، تلفن‌های شنوندگان و پخش دعای سحر از بخش‌های «نسیم سحر» رادیو است.

مدیرکل صداوسیما مرکز سمنان گفت: سیمای مرکز سمنان نیز ویژه‌برنامه زنده افطار بنام «لطیف مثل عشق» را به تهیه‌کنندگی حسین سنگسری، کارگردان تلویزیونی روح‌الله فخرو، نویسندگی بانو احسانی و کارگردانی هنری مهدی ابراهیم‌خانی  با آیتم‌های متنوع از ساعت ۱۹ الی ۲۰: ۳۰ برای مردم روزه‌دار استان تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه ویژگی خاص «لطیف مثل عشق» این است که این برنامه در خط تولید کارخانه‌ها و مراکز تولیدی استان اجرا می‌شود، بیان کرد: با عنایت به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» در جمع کارگران و کارآفرینان استان، به اهمیت کار و تلاش و کسب روزی حلال می‌پردازد.

منتظر الحجت با اشاره به دیگر برنامه‌های صداوسیما مرکز سمنان در ماه مبارک رمضان گفت: ویژه‌برنامه «مؤذن» با ساختار مستند گزارشی به معرفی مؤذن‌های جوان و نوجوان استان می‌پردازد، ویژه‌برنامه «زندگی ساده» که آشنایی با  زندگی ساده طلاب جوان در حوزه‌های علمیه و حجره‌ها است، «سر سفره علی» تلفیقی از نریشن، افکت و تصویر بر اساس متن نهج‌البلاغه که هر شب اول برنامه برای معرفی موضوع برنامه پخش می‌شود.

وی بیان کرد: گفتگو با کودکان در مورد موضوع برنامه و بازگشت به کودک درون در آیتم «کودکی من»، «آیتم نمایشی» زنده متناسب با موضوع برنامه  و بحث کارشناسی پیرامون موضوع برنامه از دیگر برنامه‌های صداوسیما مرکز سمنان در ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل صداوسیما مرکز سمنان گفت: سیمای مرکز سمنان برای اوقات سحرگاهی بینندگان خود ویژه‌برنامه زنده «سحوری» را از ساعت ۳ الی ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد به تهیه‌کنندگی محمدرضا ولی نژاد کشتلی و کارگردانی اسماعیل رمضانی  با عنوان‌های زیر تولید و پخش می‌نماید؛ در بخش «نوای عرفانی» در این آیتم  با توجه به لحظات عرفانی سحر، آوازهای عرفانی و مذهبی همراه با تصاویر اماکن مذهبی و گرافیکی تهیه و پخش می‌گردد، در بخش «گنجینه عظیم» در این بخش، هر شب با برقراری ارتباط تلفنی با یکی  از کارشناسان بنیاد نهج‌البلاغه، نکاتی از  دریای عظیم  کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه، اعم از خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های حضرت علی (ع) بهره‌مند می‌شویم، در بخش «تمنای وصال» که بخشی از دعای ابوحمزه ثمالی، دعای مجیر و یا مناجات حضرت علی(ع) در کوفه است، در بخش «بخش کارشناسی» که در این بخش کارشناس برنامه، در مورد موضوع موردنظر آن شب مطالبی را بیان می‌کند؛ پخش «دعای مخصوص سحر» که به همراه نمایش تصاویری از اماکن متبرکه استان مانند مسجد امام سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، امام‌زاده اسماعیل گرمسار و مجموعه تاریخی بسطام و... است.

وی تصریح کرد: در بخش «کلام بزرگان» که سخنان کوتاهی است از حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و برخی از بزرگان در غالب دعا، در بخش «سخنرانی مذهبی» در این آیتم  که بعد از اذان و نماز صبح پخش می‌شود سخنان کوتاه و اخلاقی از علمای اخلاق مانند آیت‌الله مجتهدی، ناصری و ... پخش می‌شود.

منتظر الحجت گفت: اعلام  اوقات شرعی شهرستان‌های مختلف استان هم  از آیتم‌های «سحوری» سیمای مرکز سمنان است.

مدیرکل صداوسیما مرکز سمنان در پایان خاطرنشان کرد: پخش زنده مراسم «جزء خوانی» قرآن کریم هرروز از شهرستان‌های مختلف استان سمنان از ساعت ۱۸ الی ۱۹ به تهیه‌کنندگی محمد اسکندر زاده، تفسیر قرآن کریم با عنوان «ضیافت نور» توسط آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، «سخن دل» با موضوع مناسبت‌های ماه مبارک رمضان و پخش ۲ سریال ۳۰ قسمتی از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز سمنان در ماه ضیافت الهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha